برداشتی دیگر از لامبورگینی اونتادور SVJ

معرفی منصوری کابررا

23 اسفند 1398 19:14

اگر تنها یک تیونر در جهان باشد که بتواند خودروهای سوپراسپرت را به چیزی بهتر از آنچه که هستند تبدیل نماید، آن تیونر کسی نیست جز منصوری.

منصوری پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر و تنفس طبیعی اونتادور SVJ را به گونه‌ای تغییر داده که قدرت آن از 759 به 800 اسب‌بخار افزایش یابد.کابررا (Cabrera) جدیدترین محصول این تیونر آلمانی است که براساس مدل Superveloce Jota ساخت لامبورگینی شکل گرفته است. خودروساز ایتالیایی تنها 963 دستگاه از مدل مذکور تولید کرده ولی منصوری اکنون تصمیم گرفته با اعمال تغییر بر روی این خودرو، سه نمونه استئنایی از آن را به علاقمندان معرفی نماید.

تغییرات این خودرو به کیت بدنه فیبرکربن و رینگ‌های جدید محدود نشده و شامل مواردی همچون چراغ‌های جدید LED نیز می‌شود تا چهره گاو خشن سنت‌آگاتا را کمی جوان‌تر سازد. این چراغ‌ها به همراه نوار LED های سپر جلو و البته ورودی‌های هوا، چهره بسیار متفاوتی به SVJ اعطا کرده است. در بخش عقب نیز خروجی چهارگانه سیستم اگزوز سفارشی نمای متفاوتی نسبت به مدل استاندارد پدید آورده است.

به دلیل نصب قطعات اضافی، عرض منصوری کابررا اکنون 4 سانتی‌متر بیشتر از مدل استاندارد بوده و به دلیل نصب کاپوت فیبرکربن، وزن کمتری نیز دارد. بخش‌هایی از بدنه با طیف خاصی از سبز رنگ‌آمیزی شده اما قطعات فیبرکربنی بدون پوشش باقیمانده‌اند. رینگ‌های 20 و 21 اینچی در محورهای جلو و عقب در تایرهای P Zero ساخت پیرلی با ابعاد 255/30ZR20 و 355/25ZR21 پیچیده شده اند.

در فضای داخلی نیز که با رنگ سبز و مشکی آراسته شده، از چرم و آلکانترا برای پوشش بخش‌های مختلف استفاده شده است.

منصوری پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر و تنفس طبیعی اونتادور SVJ را به گونه‌ای تغییر داده که قدرت آن از 759 به 800 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور تولیدی نیز از 720 نیوتن‌متر به 780 نیوتن‌متر افزایش یابد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت منصوری کابررا از حالت سکون برابر با 2.6 ثانیه بوده که 0.2 ثانیه سریع‌تر از SVJ استاندارد است. رقم حداکثر سرعت نیز با 5 واحد افزایش، به 355 کیلومتر برساعت رسیده است.

منصوری درباره هزینه‌ای که برای اعمال تغییرات روی این خودرو صرف شده، سکوت کرده اما با توجه به قیمت 517,700 دلاری اونتادور SVJ، می‌توان حدس زد که مدل کابررا به مراتب خودروی گران‌تری باشد.

دیدگاه کاربران