خودرویی برقی به احترام فرمول یک

سوپراسپرت ایپکس AP-0 معرفی شد

24 اسفند 1398 16:32

یک استارت‌آپ تازه‌وارد در دنیای خودروهای برقی با رونمایی از سوپراسپرت جدید خود سبکی نوین در دنیای خودروهای مدرن الکتریکی را پایه گذاشت.

مهندسان ایپکس این کانسپت را براساس ساختار خودروهای فرمول یک و خودروهای مسابقه 24 ساعته لومان طراحی کرده‌اند، که به لطف قوای محرکه الکتریکی می‌تواند 650 اسب‌بخار قدرت و معادل 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شرکت انگلیسی Apex Performance Cars که پیش‌تر مشغول به بهینه‌سازی خودروهای آلمانی به ویژه آئودی، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و بود با سرمایه‌گذاری روی تولید خودروهای اسپرت برقی نمونه‌ای تحسین‌برانگیز به اسم AP-0 را معرفی کرده است. یک کانسپت دیدنی با طراحی پیچیده و البته مشخصات فنی منحصر به فرد.

نکته جالب در طراحی این خودرو آن است که کمی تهاجمی‌تر از اسپرت‌های متعارف به چشم می‌آید. دلیلش این است که مهندسان ایپکس با تمرکز روی مسابقه‌ای بودن این مدل آن را بر اساس ساختار خودروهای فرمول یک و خودروهای مسابقه 24 ساعته لومان طراحی کرده‌اند.

استفاده گسترده از فیبر کربن در فریم ماژولار این کانسپت توانایی مهندسان این برند نوظهور را به رخ می‌کشد.

در طراحی این خودرو روی المان‌های آیرودینامیک حساسیت به خرج داده شده است. چراکه نیروی پایین‌برنده در این خودرو به لطف یک تیغه که از بال کوسه الهام گرفته شده به قدری بالاست که دیگر نیازی به بال عقب نیست.

در نمای پشتی بازی زیبای کیت بدنه و LEDهای مربوط به چراغ‌های عقب غیر از جلوه زیبایی که برای بیننده پدیده آورده، اشاره به لوگوی شرکت هم داشته است.

نخستین محصول مستقل برقی برند ایپکس می‌بایست حداقل در حد اسم سوپراسپرت‌های برقی توانایی از خود نشان دهد، که البته همینطور هم هست. قوای محرکه الکتریکی این خودرو می‌تواند 650 اسب‌بخار قدرت و معادل 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. منبع تغذیه این قوای محرکه پکیج باتری‌های 90 کیلووات ساعتی است. کانسپت AP-0 می‌تواند صفر تا صد را در 2.3 ثانیه بپیماید و بعد از آن به سرعت نهایی 305 کیلومتر برساعت برسد. ایپکس فوق تنها 1200 کیلوگرم وزن دارد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران