نسخه‌ای ویژه برای بزرگداشت سابقه درخشان در مسابقات

معرفی مک‌لارن الوا نسخه M1A

25 اسفند 1398 13:16

سال میلادی گذشته، مک‌لارن از یک مدل جدید به نام «اِلوا» (Elva) رونمایی کرد، سوپراسپرتی که ظرفیت دو سرنشین را دارد و فاقد سقف و پنجره است. چندی پیش یک نسخه ویژه از این خودرو رونمایی شد.

مک‌لارن نسخه‌­ای ویژه از مدل جدید الوا به نام M1A را معرفی کرده، نسخه‌­ای که می­‌توان آن را تلفیقی از باطنی مدرن و ظاهری کلاسیک دانست.مک‌لارن در این مدل جدید، از مدل M1A الهام گرفته، مدلی که یکی از خودروهای مسابقه‌ای افسانه­‌ای در دهه شصت میلادی به شمار می‌رود. به منظور ادای احترام به این خودروی افسانه­‌ای و سابقه درخشانی که در مسابقات داشته، این خودروساز انگلیسی نسخه‌ای ویژه از مدل الوا به نام M1A را معرفی کرده، نسخه‌­ای که می­‌توان آن را تلفیقی از باطنی مدرن و ظاهری کلاسیک دانست.

خودروی افسانه­‌ای مک لارن M1A در زمان خودش، بسیار سریع محسوب می‌شد و موفق شد چندین بار رکوردهای ثبت شده را بشکند. وزن این خودرو فقط 551 کیلوگرم بود و به یک پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر Vشکل مجهز بود. بدون شک، M1A نسبت به زمان خودش از تکنولوژی پیشرفته­‌ای بهره می­‌برد.

سوپر اسپرت جدید مک‌لارن هم از این قاعده مستثنی نبوده و از نظر تکنولوژی، حرف­‌های زیادی برای گفتن دارد. مک‌لارن به منظور کاهش وزن الوا، در قسمت‌های زیادی از آن از فیبرکربن استفاده کرده است. درست است که حجم پیشرانه الوا نسبت به خودروی افسانه‌­ای M1A کمتر است، اما حداکثر قدرت الوا به مراتب بیشتر است. قلب تپنده سوپراسپرت جدید مک‌لارن، یک پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندر V شکل است که به دو توربوشارژر مجهز شده و می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 804 اسب‌بخار تولید کند. پشت فرمان این خودروی بدون سقف، می­‌توانید در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کنید.

هنگام رونمایی از الوا، مک‌لارن قیمت پایه آن را 1.69 میلیون دلار اعلام کرد. در صورت تمایل، مک‌لارن به سلیقه مشتری تغییراتی در این سوپراسپرت جدید اعمال خواهد کرد. به علاوه، این خودروساز انگلیسی اعلام کرده که فقط 399 نمونه از الوا به تولید خواهد رسید.

دیدگاه کاربران