تغییرات ظاهری و بهبود عملکرد در پیست

معرفی مرسدس-آام‌گ GT4 مدل 2020

26 اسفند 1398 10:51

بخش پرفورمنس مرسدس‌بنز یعنی AMG، اخیراً نسخه فیس‌لیفت از مدل مسابقه‌­ای GT4 را رونمایی کرده است.

به لطف بهبود جریان هوا، ترمزها در این نسخه بهتر خنک می­‌شوند. در مسابقات استقامت که در مسافت­‌ و زمان طولانی برگزار می­‌شوند، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.از تغییرات ظاهری اعمال شده در این فیس‌لیفت جزئی، می­‌توان به طرح جدید کاپوت و چراغ‌­های جدید اشاره کرد. به این ترتیب، طرح جدید چراغ­‌های جلو و عقب در مرسدس-آام‌گ GT4، آن را در این زمینه شبیه به مدل­‌های GT3 و GT کرده است. طبق ادعای این خودروساز آلمانی، چراغ­‌های جلوی جدید این نسخه که از نوع LED هستند پیست را به میزان قابل ملاحظه­‌ای بهتر روشن می­کنند.

اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که در این نسخه، عملکرد GT4 هم ارتقا یافته است. یکی از مواردی که توجه ویژه‌­ای به آن شده، سیستم ترمز این خودرو است. به لطف بهبود جریان هوا، ترمزها در این نسخه بهتر خنک می­‌شوند. در مسابقات استقامت که در مسافت­‌ و زمان طولانی برگزار می­‌شوند، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

نیروی مورد نیاز برای مرسدس-آام‌گ GT4، توسط یک پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندر V شکل تامین می­‌شود که به دو توربوشارژر مجهز شده است. این پیشرانه که در نسخه فیس‌لیفت بهتر خنک می­‌شود، می­‌تواند حداکثر 469 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

مرسدس-آام‌گ GT4 مدل 2020

به لطف بهره­‌مندی از یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی از نوع «ترتیبی» (Sequential)، مرسدس-آام‌گ GT4 می‌­تواند در کمتر از چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. علاوه‌براین، حداکثر سرعت این خودرو فراتر از 250 کیلومتر برساعت است.

در حال حاضر، امکان سفارش مرسدس-آام‌گ GT4 نسخه فیس‌لیفت وجود دارد و تحویل این خودرو به مشتریان در ماه میلادی جاری آغاز خواهد شد. بخش پرفورمنس مرسدس‌بنز، قیمت پایه این نسخه را 209,000 یورو معادل با 236,684 دلار اعلام کرده است. اما برای مالکان نسخه قدیمی  GT4، امکان سفارش پکیجی مقرون به صرفه وجود دارد، که GT4 را به نسخه فیس‌لیفت ارتقا می‌دهد.

دیدگاه کاربران