شاسی‌بلندی سریع و خشن

تیونینگ مازراتی لوانته توسط نوویتک

13 فروردین 1399 14:53

نزدیکترین خودرو به شاسی‌بلندی که فراری در آینده معرفی خواهد کرد، احتمالاً نمونه تقویت شده از مازراتی لوانته تروفئو است که توسط شرکت نوویتک معرفی شده.

نوویتک اعلام کرده پس از بهسازی فنی اعمال شده بر پیشرانه مازراتی لوانته تروفئو، اکنون حداکثر سرعت آن به 309 کیلومتر برساعت رسیده است، یعنی این خودرو سریع‌ترین شاسی بلند جهان است.این خودرو که به پیشرانه 3.8 لیتری هشت سیلندر توئین توربو ساخت فراری مجهز شده، در حالت استاندارد 580 اسب‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. این میزان نیرو می‌تواند هیجان‌انگیز باشد ولی در عین حال به نظر بسیاری افراد همچنان کافی نخواهد بود. به همین دلیل است که نوویتک به سراغ این خودرو رفته و پیشرانه آن را به‌ گونه‌ای تقویت کرده که اکنون نیروی آن به 616 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن هم به 820 نیوتن‌متر رسیده است.

تغییرات تنها به بخش فنی محدود نشده بلکه به لطف کیت بدنه اختصاصی نوویتک، عرض کلی لوانته در بخش‌های جلو و عقب به ترتیب به میزان 10 و 12 سانتی‌متر افزایش یافته و به 2.09 متر رسیده است. چند قطعه از کیت بدنه هشت قسمتی این خودرو از فیبرکربن بدون روکش ساخته شده که شامل اسپویلر عقب و کاپوت می‌شود.

نوویتک با اعمال تغییر در سیستم تعلیق، ارتفاع کلی خودرو را به میزان 25 میلی‌متر کاهش داده تا در عین خشن‌تر شدن ظاهر خودرو با رینگ‌های 22 اینچی، به لطف کاهش مرکز ثقل فرمان‌پذیری آن نیز بهبود یابد.

مازراتی لوانته با تیونینگ نوویتک

نوویتک اعلام کرده پس از بهسازی فنی اعمال شده بر پیشرانه مازراتی لوانته تروفئو، اکنون شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت نسخه Esteso از این خودرو به 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز به 309 کیلومتر برساعت رسیده است. نکته مهم این است که سریع‌ترین شاسی‌بلند تولید انبوه در جهان یعنی نسخه Speed از بنتلی بنتایگا حداکثر سرعتی برابر با 304 کیلومتر برساعت را ثبت نموده است.

لازم به‌ذکر است که براساس تصاویر مخفیانه منتشر شده از نمونه تحت آزمایش مازراتی لوانته تروفئو، به نظر می‌رسد مدل جدید این خودرو به پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توسعه یافته توسط مازراتی مجهز خواهد شد.

دیدگاه کاربران