• تيونينگ مازراتي MC20 توسط نوويتک

افزایش قدرت در کنار تغییرات ظاهری

تیونینگ مازراتی MC20 توسط نوویتک

23 شهریور 1401 11:07

مازراتی MC20 به عنوان محصول پرچمدار برند ایتالیایی شناخته می‌­شود، با این حال، مهندسان نوویتک نتوانسته‌­اند بر اشتیاق خود برای اعمال تغییر بر این خودروی موتور-وسط غلبه کنند. این تغییرات شامل قطعات آئرودینامیکی بدنه و البته افزایش قدرت برای پیشرانه شش سیلندر Nettuno بوده است.

مهندسان نوویتک با تغییرات نرم‌افزاری و نصب سیستم اگزوز جدید، قدرت و گشتاور را از 621 و 730 به 701 اسب­‌بخار و 818 نیوتن‌متر رسانده است.در اولین گام، قطعاتی به دو ورودی‌­های هوا در دو طرف سپر جلو اضافه شده و باله عقب، هواکش کاپوت و  رکاب ­جانبی از جنس فیبرکربن هم برای مازراتی MC20 نصب شده است. البته این مجموعه، هیچ اختلالی در طراحی زیبای بدنه MC20 ایجاد نکرده و حتی برخی افراد شاید قادر به تشخیص تغییرات نباشند.

البته رینگ‌های NF 10 ساخت Vossen که با ابعاد 20 و 21 در محورهای جلو و عقب نصب شده را به راحتی می­‌توان تشخیص داد. این رینگ‌ها در کنار تایرهای مسابقه‌­ای و کاهش 25 میلیمتری ارتفاع بدنه، هویت اسپرت این خودروی ایتالیایی را تقویت کرده است.

مشتریان می­‌توانند انواع روکش‌های چرم و آلکانترا با رنگ و طرح‌های مختلف را برای تزئین کابین مازراتی MC20 به نوویتک سفارش دهند.

تیونینگ مازراتی MC20 توسط نوویتک

تیونر آلمانی سپس به سراغ پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو رفته و با تغییرات نرم‌­افزاری و نصب سیستم اگزوز جدید، قدرت و گشتاور را از 621 و 730 به 701 اسب­‌بخار و 818 نیوتن‌متر رسانده است. افزایش خروجی پیشرانه، باعث شده شتاب صفر تا صد از 2.9 به 2.8 ثانیه برسد و حداکثر سرعت روی رقم 325 کیلومتر برساعت قرار گیرد.

نوویتک دست مشتریان را در انتخاب سیستم اگزوز باز گذاشته تا از میان فولاد ضدزنگ یا اینکونل با صدا خفه‌­کن‌­های اسپرت و همچنین کاتالیست اسپرت صد سلولی، نمونه موردنظر را انتخاب کنند. یک سیستم فعال مدیریت صدا نیز قابل سفارش است، درحالی‌که خروجی­‌های 100 میلیمتری اگزوز را می­‌توان با روکش فولاد ضدزنگ یا فیبرکربن سفارش داد.

تیونینگ مازراتی MC20 توسط نوویتک

به سنت همیشگی نوویتک، محصول جدید این شرکت هم در یک فیلم تبلیغاتی به علاقمندان معرفی شده است. می‌­توان انتظار داشت که یک مجموعه مشابه برای نسخه روباز از این خودرو یعنی MC20 Ciello نیز در آینده نزدیک توسط نوویتک عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران