مازراتی MC20 به عنوان محصول پرچمدار برند ایتالیایی شناخته میشود، با این حال، مهندسان نوویتک نتوانستهاند بر اشتیاق خود برای اعمال تغییر بر این خودروی موتور-وسط غلبه کنند. این تغییرات شامل قطعات آئرودینامیکی بدنه و البته افزایش قدرت برای پیشرانه شش سیلندر Nettuno بوده است.
”مهندسان نوویتک با تغییرات نرمافزاری و نصب سیستم اگزوز جدید، قدرت و گشتاور را از 621 و 730 به 701 اسببخار و 818 نیوتنمتر رسانده است.“در اولین گام، قطعاتی به دو ورودیهای هوا در دو طرف سپر جلو اضافه شده و باله عقب، هواکش کاپوت و رکاب جانبی از جنس فیبرکربن هم برای مازراتی MC20 نصب شده است. البته این مجموعه، هیچ اختلالی در طراحی زیبای بدنه MC20 ایجاد نکرده و حتی برخی افراد شاید قادر به تشخیص تغییرات نباشند.
البته رینگهای NF 10 ساخت Vossen که با ابعاد 20 و 21 در محورهای جلو و عقب نصب شده را به راحتی میتوان تشخیص داد. این رینگها در کنار تایرهای مسابقهای و کاهش 25 میلیمتری ارتفاع بدنه، هویت اسپرت این خودروی ایتالیایی را تقویت کرده است.
مشتریان میتوانند انواع روکشهای چرم و آلکانترا با رنگ و طرحهای مختلف را برای تزئین کابین مازراتی MC20 به نوویتک سفارش دهند.
تیونر آلمانی سپس به سراغ پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو رفته و با تغییرات نرمافزاری و نصب سیستم اگزوز جدید، قدرت و گشتاور را از 621 و 730 به 701 اسببخار و 818 نیوتنمتر رسانده است. افزایش خروجی پیشرانه، باعث شده شتاب صفر تا صد از 2.9 به 2.8 ثانیه برسد و حداکثر سرعت روی رقم 325 کیلومتر برساعت قرار گیرد.
نوویتک دست مشتریان را در انتخاب سیستم اگزوز باز گذاشته تا از میان فولاد ضدزنگ یا اینکونل با صدا خفهکنهای اسپرت و همچنین کاتالیست اسپرت صد سلولی، نمونه موردنظر را انتخاب کنند. یک سیستم فعال مدیریت صدا نیز قابل سفارش است، درحالیکه خروجیهای 100 میلیمتری اگزوز را میتوان با روکش فولاد ضدزنگ یا فیبرکربن سفارش داد.
به سنت همیشگی نوویتک، محصول جدید این شرکت هم در یک فیلم تبلیغاتی به علاقمندان معرفی شده است. میتوان انتظار داشت که یک مجموعه مشابه برای نسخه روباز از این خودرو یعنی MC20 Ciello نیز در آینده نزدیک توسط نوویتک عرضه شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com