طوفانی با 829 اسب‌بخار قدرت

ب‌ام‌و M5 با تیونیگ G-Power

14 فروردین 1399 11:37

تنها یک هفته پیش بود که شرکت G-Power نمونه‌ای تقویت شده از ب‌ام‌و M8 را معرفی نمود. اکنون این تیونر نسخه‌ای تقویت شده از سدان M5 را رونمایی کرده که Hurricane RS نام گرفته است.

مهمترین تغییری که G-Power بر روی این سدان قدرتمند آلمانی اعمال کرده به زیر کاپوت آن مربوط می‌شود، جایی که قدرت پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 4.4 لیتری به 829 اسب‌بخار افزایش یافته است.مهمترین ویژگی ظاهری این خودرو را می‌توان رنگ‌آمیزی خاص بدنه آن دانست که از ترکیب نارنجی مات در تمام بخش‌ها و کاپوت فیبرکربن شکل گرفته، مواردی که سفارش آن‌ها به ترتیب 4200 و 5750 دلار خرج به جیب خریدار تحمیل می‌کند.

از دیگر موارد مهم می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای میشلین به ارزش 10,500 دلار و خروجی‌های چهارگانه تیتانیومی سیستم اگزوز اشاره کرد که این مورد اخیر نیز 9300 دلار ارزش دارد.

اما مهمترین تغییری که G-Power بر روی این سدان قدرتمند آلمانی اعمال کرده به زیر کاپوت آن مربوط می‌شود، جایی که قدرت پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 4.4 لیتری به 829 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 1050 نیوتن‌متر افزایش یافته است.

ب‌ام‌و M5 با تیونیگ G-Power

لازم به‌ذکر است قدرت خروجی پیشرانه نسبت به مدل استاندارد M5 Competition به میزان 200 اسب‌بخار افزایش یافته که می‌توان آن را غیر از تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعمال شده روی پیشرانه، به توربوشارژرهای سفارشی مرتبط دانست که 6575 دلار ارزش دارند.

به لطف این تغییر شگرف، اکنون شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت Hurricane RS به تنها 2.5 ثانیه رسیده (رقمی در حدود شتاب بوگاتی ویرون) و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 350 کیلومتر برساعت خواهد بود.

نکته جالب این است که G-Power اعلام کرده حداکثر سرعت Hurricane RS به صورت الکترونیکی محدود شده تا از آسیب رسیدن به تایرها جلوگیری شود.

ب‌ام‌و M5 با تیونیگ G-Power

براساس شنیده‌ها، ب‌ام‌و قصد دارد نسخه‌ای قوی‌تر از مدل فعلی M5 را با پسوند CS به بازار معرفی نماید، خودرویی که از پیشرانه جدید هشت سیلندر مجهز به توئین توربو با قدرتی بیش از 617 اسب‌بخار (قدرت پیشرانه فعلی) بهره‌مند خواهد شد.

اگر این شایعات به حقیقت بپیوندد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به زودی با خودرویی به نام M5 CS که براساس فیس‌لیفت اخیر سری 5 ساخته شده، ملاقات کنیم.

دیدگاه کاربران