کاهش وزن به لطف قطعات M پرفورمنس

رژیم لاغری برای ب ام و M5

7 مرداد 1403 11:23

نسل جدید ب ام و M5 به واسطه طراحی بدنه، وزن بالا و عملکرد سامانه پلاگین-هیبرید، مورد برخی انتقادات قرار گرفته است. اکنون ب ام و تصمیم گرفته است با اضافه کردن قطعات M پرفورمنس و برخی تغییرات دیگر، G90 را به چیزی بهتر از آنچه هست، تبدیل کند.

از زیرسپری جلو گرفته تا دیفیوزر عقب، بدنه ب ام و M5 به مجموعه‌­ای از قطعات فیبرکربن مجهز شده است. البته باید این واقعیت را بپذیریم که مجموعه این قطعات شامل در باک و رکاب‌های جانبی، نمی­‌تواند تاثیر زیادی در وزن این سدان بزرگ داشته باشد. به هرحال اکنون وزن ب ام و M5 به 2444 کیلوگرم رسیده است.

خریدار ب ام و M5 می­‌تواند سقف فیبرکربن و ترمزهای کربن سرامیک را سفارش بدهد که به ترتیب 30 و 25 کیلوگرم از وزن خودرو کم می­‌کند. در نهایت به نظر می‌­رسد که برای کاهش بیشتر وزن این سدان بزرگ احتمالا باید منتظر نسخه جدید M5 CS بمانیم. نسخه قبلی این خودرو، 105 کیلوگرم از M5 سبک­‌تر بود.

آنتن کوسه­‌ای و لوگوهای مشکی مات نیز قابل سفارش است. در آینده نزدیک، رینگ‌های آلیاژی سبک ­وزن هم به این مجموعه اضافه خواهد شد. حتی پیچ تنظیم باد این رینگ‌ها نیز نشان M دارد.

از دیگر تغییرات این خودرو می­‌توان به نشان M5 بر خروجی‌های اگزوز اشاره کرد، قطعاتی که از ترکیب تیتانیوم و فیبرکربن ساخته شده است.

در فهرست اقلام متنوع قابل سفارش برای ب ام و M5، فعلا از صندلی باکت خبری نیست. این درحالی است که نسخه تولید محدود CS حتی در ردیف عقب هم به این صندلی‌ها مجهز بود. رینگ با قفل مرکزی هم برای نسل هفتم M5 ارائه نشده، درحالی‌که این مورد در M3 موجود است.

گذشته از همه این‌ها، هواداران آمریکایی ب ام و M5 از شنیدن خبر عرضه نسخه استیشن واگن این خودرو یعنی G99 تا قبل از پایان سال جاری، خوشحال خواهند شد.

قیمت پایه ب ام و M5 سدان 120,675 دلار اعلام شده است، که البته قطعات M پرفورمنس، رنگ‌های خاص و موارد سفارشی دیگر را شامل نمی‌شود. قیمت نسخه استیشن واگن کمی گران‌تر خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران