با الهام از مدل R360

نسخه‌های ویژه مزدا به مناسبت صدسالگی

16 فروردین 1399 11:35

یک قرن پیش در 30 ژانویه 1920 شرکت مزدا فعالیت خود را در کارخانه‌ای در شهر هیروشیما آغاز کرد. اکنون با گذشت یک قرن از تاسیس مزدا، مدل R360 به عنوان سرآغاز فصلی مهم در تاریخ این شرکت الهام‌بخش ساخت نسخه ویژه از محصولات فعلی خودروساز ژاپنی شده است.

جزئیاتی در طراحی این خودروها یادآور اولین محصول مزدا یعنی R360 مدل 1960 خواهد بود.مدل‌های مذکور شامل مزدا2، مزدا3، مزدا 6، CX-30 ،CX-3 و MX-30 بوده که با رنگ سفید مرواریدی تزئین و به دریافت نشان ویژه یکصد سالگی مزدا بر روی بدنه مفتخر شده‌اند.

نصب نشان ویژه یکصد سالگی در داخل کابین نیز فراموش نشده و روی پشت سری صندلی‌ها به صورت حک شده و روی نشیمنگاه صندلی و همچنین کفپوش‌های کف اتاق نیز به صورت دوخته شده به چشم می‌خورد. مجموعه کلید الکترونیکی این خودروها نیز نمایانگر خاص بودن آن‌ها خواهد بود چراکه نشان یکصد سالگی روی این قطعه نیز دیده می‌شود.

مزدا ثبت سفارش برای مدل‌های مختلف این نسخه ویژه در بازار ژاپن را از هم‌اکنون آغاز کرده ولی عرضه آن‌ها در بازار اروپا از پائیز سال جاری آغاز خواهد شد. در مورد فروش این خودروها در بازار ایالات متحده فعلاً خبری منتشر نشده که می‌توان آن را به تاثیرات شیوع ویروس کرونا مرتبط دانست.

از سال 2014 شایعاتی مبنی بر معرفی یک مدل مزدا مجهز به پیشرانه روتاری در سال 2020 به مناسبت یکصدمین سالگرد فعالیت این شرکت شنیده می‌شد اما با توجه به اوضاع فعلی می‌توان اطمینان داشت که چنین چیزی فعلاً رخ نمی‌دهد. البته پیشرانه مجهز به فناوری روتاری قرار است در محصولات برقی آینده این شرکت و به عنوان نیرویی کمکی برای افزایش شعاع حرکتی این خودروها به کار گرفته شود.

مزدا پیش از این اعلام کرده بود که در حال کار بر روی توسعه نسل جدید RX است اما با توجه به وقایع اخیر نمی‌توان با اطمینان درباره تولید این خودرو نظر داد. البته شایعاتی در رابطه با تولید نسل جدید RX با پیشرانه شش سیلندر مجهز به توربوشارژر نیز شنیده شده که با توجه به سابقه ذهنی علاقمندان از این خودرو کمی عجیب به نظر می‌رسد.

دیدگاه کاربران