با چهره‌ای شبیه خودروهای دهه 70 میلادی

معرفی کاترهام سوپر سون 1600

23 فروردین 1399 11:12

مدل جدید کاترهام سوپر سون 1600 هرچند از چهره‌ای مشابه با خودروهای دهه 70 میلادی بهره‌مند شده اما از امکانات و قوای محرکه مشابه با خودروهای مدرن در ساخت آن استفاده شده است. قیمت پایه این خودرو برابر با 33,495 پوند (41,756 دلار) تعیین شده اما با توجه به موارد زیادی که توسط شرکت سازنده برای نصب روی آن پیشنهاد می‌شود، می‌توان انتظار داشت که رقم نهایی هرکدام از نمونه‌های این خودرو مبلغی بیش از این مقدار باشد.

کاترهام در ساخت محصولاتی که نام Seven را یدک می‌کشند، همواره نگاهی به مدل‌های قدیمی داشته و در این مدل از خودروهای دهه 70 میلادی الهام گرفته است.کاترهام سوپر سون 1600 در بخش فنی از پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر Sigma ساخت فورد یاری گرفته که 135 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. بد نیست بدانید سیستم تزریق سوخت پیشرانه این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که کاربراتورهای قدیمی را در نظر مجسم می‌سازد. سیستم دیفرانسیل لغزش محدود نیز به صورت آپشن در این مدل قابل انتخاب خواهد بود.

گلگیرهای برآمده این خودرو که با فرمی خاص در بالای چرخ‌ها قرار گرفته به کلاسیک نشان دادن چهره Super Seven 1600 یاری می‌رساند. رینگ‌های 14 اینچی این خودرو را نیز می‌توان با پوشش آلومینیوم، طلایی یا همرنگ با بدنه سفارش داد.

کاترهام برای پوشش بدنه Super Seven 1600 رنگ‌هایی مشابه با آنچه در مدل‌های کلاسیک دیده می‌شود را پیشنهاد می‌دهد که سبز مسابقه‌ای، آبی کارائیب، قرمز توسکانی، خاکستری ساکسونی، نارنجی Serengeti، قرمز بردو و سفید آکسفورد را شامل می‌شود.

نکته مهم درباره کاترهام سوپر سون 1600 این است که می‌توان این خودرو را با شاسی بزرگتر نیز سفارش داد که فضایی بزرگتر برای کابین ، محفظه حمل بار و مخن سوخت را به ارمغان خواهد آورد.

کاترهام سوپر سون 1600

در کابین محصول جدید کاترهام فرمان چوبی و پوشش چرمی صندلی‌ها به صورت استاندارد نصب می‌شود. برای Super Seven 1600 می‌توان بخاری هم سفارش داد هرچند که با توجه به کابین بدون سقف، نباید انتظار چندانی از این مورد داشت.

کاترهام در ساخت محصولاتی که نام Seven را یدک می‌کشند، همواره نگاهی به مدل‌های قدیمی داشته است. برای مثال در ساخت Seven Sprint که در سال 2016 عرضه شد، از مدل‌های دهه 60 میلادی این شرکت الهام گرفته شد. طراحی Seven SuperSprint که در 2017 به میدان آمد نیز از لوتوس Seven مدل 1957 الهاک گرفته شده بود. شرکت کاترهام در سال 1973 امتیاز تولید این خودرو را از شرکت لوتوس خریداری کرده و از آن زمان به ساخت آن مشغول است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران