• کاترهام EV Seven
  • کاترهام EV Seven
  • کاترهام EV Seven
  • کاترهام EV Seven
  • کاترهام EV Seven
  • کاترهام EV Seven
  • کاترهام EV Seven

کانسپت برقی از برند بریتانیایی

معرفی کاترهام EV Seven

5 خرداد 1402 18:36

با ورود شرکت‌های مختلف به عرصه تولید خودروی برقی، از چند سال قبل شایعاتی مبنی بر تولید نسخه برقی از محصولات کاترهام نیز در فضای مجازی به چشم می­‌خورد. اکنون به نظر می­‌رسد که این شایعات به صورت رسمی هم تایید شده، چراکه یک کانسپت با پیشرانه برقی توسط این برند کهنه‌­کار معرفی شده است.

کاترهام به یاری شرکت Swindon Powertrain، یک پیشرانه برقی با 240 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را برای این خودرو طراحی کرده است، طراحی ظاهری کاترهام EV Seven تفاوت چندانی با سایر محصولات این شرکت ندارد، ولی نقطه تمایز اصلی را باید در بخش قوای فنی جستجو کرد. کاترهام به یاری شرکت Swindon Powertrain، یک پیشرانه برقی با 240 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را برای این خودرو طراحی کرده است، که دسترسی به سرعت صد کیلومتر برساعت را در مدت 4 ثانیه، امکان‌پذیر می­‌سازد. لازم به‌ذکر است که در حال حاضر از حداکثر سرعت کاترهام EV Seven اطلاعی نداریم.

کاترهام از EV Seven به عنوان یک خودروی مناسب پیست یاد کرده است، به نحوی که پس از 15 دقیقه اتصال به جریان برق، می­‌توان به مدت 20 دقیقه در معابر عادی و 20 دقیقه دیگر هم در پیست مسابقات، با این خودروی اسپرت رانندگی کرد.

کاترهام EV Seven

برخلاف اکثر خودروهای برقی متداول، کاترهام EV Seven بسیار سبک است چراکه با تنها 70 واحد افزایش نسبت به کاترهام Seven 485، وزن کلی آن به تنها 700 کیلوگرم محدود شده است.

مجموعه باتری به ظرفیت اسمی 51 کیلووات ساعت برای کاترهام EV Seven نصب شده است، که 40 کیلووات ساعت از آن در دسترس قرار دارد. بنابر اعلام سازنده، این باتری با ابعادی بزرگتر از نمونه­‌های متداول طراحی شده است تا بتواند پاسخگوی شارژ سریع مورد نیاز در پیست مسابقات باشد. این مجموعه از جریان 152 کیلووات پشتیبانی می­‌کند.

کاترهام برقی از سخت­‌افزار بروزرسانی شده متعلق به مدل Seven 420 Cup بهره­مند شده است و موارد دیگری شامل دیفرانسیل لغزش-محدود، کمک­‌فنرهای قابل تنظیم بیل‌اشتاین و کالیپرهای 4 پیستون با قابلیت بازیابی نیروی تلف شده در ترمزگیری را به همراه دارد.

کاترهام EV Seven

کاترهام اعلام نموده که فعلا هیچ برنامه­‌ای برای تولید EV Seven ندارد، اما از این مدل آزمایشی به عنوان بستر کسب تجارب تازه، استفاده خواهد کرد.

کاترهام EV Seven در جریان فستیوال سرعت گود وود در ماه جولای، رونمایی خواهد شد. کاترهام قصد دارد یک کانسپت برقی دیگر را نیز در اواخر سال جاری میلادی معرفی کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران