سبک‌تر از قبل

معرفی لکسوس LC مدل 2021

24 فروردین 1399 11:14

هفته گذشته شرکت لکسوس درباره بروزرسانی‌هایی که برای سال 2021 بر روی مدل کوپه LC اعمال خواهد کرد، اطلاع‌رسانی نمود. این اقدام شامل قابلیت انتخاب دو رنگ جدید برای پوشش بدنه، بهسازی عملکرد فنی و همچنین افزوده شدن قابلیت اندروید اتو به سیستم اطلاعات سرگرمی LC خواهد بود.

به لطف بکارگیری مواد سبک‌تر برای برخی اجزای سیستم تعلیق، 10 کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته شده است.بد نیست بدانید یکی از رنگ های جدید قابل سفارش برای این خودرو، سبز مرواریدی Nori بوده که پیش از این تنها در نسخه تولید محدود Inspiration Series از LC500 مدل 2020 ارائه شد. غیر از رنگ مذکور، نارنجی کادمیوم نیز به مجموعه رنگ‌های قابل انتخاب LC افزوده شده که در همنشینی با رینگ‌های 20 اینچی خاکستری تیره چهره‌ای بسیار جالب به این کوپه ژاپنی اعطا می‌کند.

هرچند متاسفانه پوشش جالب سفید-آبی-نارنجی دیگر برای مدل 2021 دیگر قابل انتخاب نیست ولی در عوض سیستم اطلاعات سرگرمی به فناوری اندروید اتو با قابلیت منعکس کردن محتوای نمایشگر تلفن هوشمند تجهیز شده است، امکانی که بسیاری از محصولات تویوتا و لکسوس همچنان از آن محروم مانده‌اند. اپل کارپلی و آمازون الکسا همچنان به صورت استاندارد نصب شده و از طریق رابط کاربری اختصاصی لکسوس قابل دسترسی خواهد بود.

 لکسوس LC مدل 2021

در نهایت باید به موارد ارتقا یافته در بخش فنی لکسوس LC مدل 2021 اشاره کنیم. به لطف بکارگیری مواد سبک‌تر برای برخی اجزای سیستم تعلیق، 10 کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته شده است. بنابر اعلام لکسوس، جذب‌کننده‌های الکتریکی در سیستم تعلیق نصب شده و سفتی میله تعادل عقب نسبت به قبل بیشتر شده است. سامانه جدیدی به نام دستیار دور زدن فعال نیز برای لکسوس LC تدارک دیده شده که از طریق تقسیم گشتاور میان چرخ‌ها و به یاری سیستم ترمز، تعادل بهتری برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

لکسوس مدل LC را در دو نسخه LC500 و LC500hعرضه می‌کند. قوای محرکه LC500 همچنان از همان پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تامین شده که 471 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده جدید 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال خواهد داد. بنابر اعلام شرکت سازنده، عملکرد جعبه‌دنده جدید نسبت به نمونه قبلی بهبود یافته و احساس بهتری از تعویض دنده و شتاب‌گیری را به راننده ارائه می‌کند.

 لکسوس LC مدل 2021

اما مدل LC500h نیروی حاصل از مجموعه‌ای هیبرید را در اختیار دارد که شامل پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر و موتور الکتریکی بوده و در کل 354 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. مدل هیبرید LC500h از جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک به همراه سیستم انتقال قدرت ممتد (CVT) بهره‌مند شده که بنابر اعلام لکسوس در هنگام شتاب‌گیری های شدید بسیار به‌کار خواهد آمد.

هنوز مشخص نیست که مدل 2021 از لکسوس LC نسبت به قبل افزایش قیمتی تجربه خواهد کرد یا خیر اما به هرحال باید تا زمان آغاز فروش این خودرو در ماه‌های آینده صبر کرد. انتظار می‌رود مدتی پس از مدل کوپه، نسخه روباز و مدل قوی‌تر LC F نیز عرضه شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران