پروژه‌ای جدید برپایه اسمارت Ultimate E

کوچولوی 54 هزار دلاری برابوس

4 اردیبهشت 1399 11:14

شرکت برابوس در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال 2019 از Ultimate E رونمایی کرد، خودرویی که در حقیقت نسخه تقویت شده از مدل قبل از فیس‌لیفت اسمارت EQ Fortwo بود. اکنون برابوس دست بکار شده و یک بروزرسانی میان دوره‌ای را برای نسخه فیس‌لیفت شده از این خودروی کوچک روباز ارائه کرده است.

پس از تقویت برابوس، نیروی خروجی پیشرانه الکتریکی اسمارت Ultimate E به 91 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور تولید شده به 180 نیوتن‌متر افزایش یافته استهمچون بسیاری مدل‌های جدید، قرار بود دست‌پرورده برابوس نیز در جریان نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شود اما از آنجا که برگزاری این رویداد مهم لغو شد، تیونر آلمانی تصمیم گرفت مدتی دست نگاه داشته و با کمی تاخیر از محصول جدید خود در فضای مجازی رونمایی کند.

از مهمترین تغییرات قابل ذکر در این خودرو می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی یک تکه مشکی، ارتقاء بخش فنی و همچنین استفاده از روکش چرم سفارشی برابوس در فضای داخلی اشاره کرد.

نیروی خروجی پیشرانه الکتریکی به 91 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور تولید شده به 180 نیوتن‌متر افزایش یافته بنابراین Ultimate E اکنون می‌تواند ظرف 10.9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد البته به شرط آن‌که راننده حالت Sport+ را انتخاب کرده باشد. حداکثر سرعت نیز همچنان روی رقم 130 کیلومتر برساعت ثابت باقیمانده است.

اسمارت با تیونینگ برابوس

در اسمارت Ultimate E چهار حالت رانندگی قابل انتخاب است که شامل Level 1 ، اکو(افزایش بازیابی انرژی) ، اسپرت (واکنش سریع‌تر پدال گاز و کاهش بازیابی انرژی) و اسپرت پلاس (استفاده حداکثری از نیروی پیشرانه) می‌شود.

جدا از سفارشی بودن اسمارت Ultimate E و قابلیت‌های ویژه آن، نباید فراموش کرد که همچنان درباره یک خودروی برقی صحبت می‌کنیم و طبیعی است که شعاع حرکتی قابل پیمایش با این خودرو باید مهم باشد. بسته به حالت رانندگی انتخاب شده توسط راننده، اسمارت فورتو EQ می‌تواند تا شعاع 125 کیلومتر مسافت را با اتکا بر شارژ باتری‌های خود طی نماید.

کیت بدنه برابوس برای اسمارت برقی

شکل ظاهری نسخه جدید برابوس Ultimate E به لطف نصب کیت پهن بدنه Widestar ، نمای خشن‌تر سپرها با ورودی‌های بزرگتر هوا ،دیفیوزر عقب و رینگ‌های 18 اینچی مشکی رنگ، بسیار هیجان‌انگیزتر از مدل فعلی شده است.

اندازه تایرهای مورداستفاده برای رینگ‌های 18 اینچی این خودرو نیز در محورهای جلو و عقب به ترتیب برابر با 205/35 R18 و 235/30 R18 بوده که برای خودرویی در ابعاد اسمارت بسیار غیرمعمول است.

پوشش چرم باکیفیت و تنفس‌پذیر استفاده شده در روکش صندلی‌ها و پوشش داخلی درها نیز مشکی رنگ بوده که با دوخت دوتایی قرمز درخشان با فرم لانه زنبوری همراه شده و تضاد زیبایی را ایجاد کرده است.

اسمارت فورتو برقی با تیونینگ برابوس

اهرم تعویض دنده و پدال‌های آلومینیومی به همراه نشان‌های برابوس و کفپوش‌های چرمی از دیگر موارد قابل اشاره در کابین برابوس Ultimate E به شمار می‌آید.

قیمت این خودروی جذاب که تنها در تیراژ پنجاه دستگاه ساخته خواهد شد برابر با 49,449 یورو یا 53,710 دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران