آلپینا مدتی پیش یعنی در اکتبر 2019 نسل جدید B3 را معرفی کرد، خودرویی که به عنوان برداشت اختصاصی این تیونر باسابقه از بامو سری 3 شناخته میشود. اکنون آلپینا تصمیم گرفته محصولی با پیشرانه دیزل نیز به مشتریان عرضه نماید بنابراین D3 S را معرفی کرده که در جایگاهی بالاتر از بامو M340d قرار خواهد گرفت. خروجی پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری این خودرو به ترتیب با 15 و 30 واحد افزایش نسبت به M340d، اکنون 350 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
”خروجی پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری این خودرو به ترتیب با 15 و 30 واحد افزایش نسبت به M340d، اکنون 350 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“آلپینا D3 S ظرف 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست مییابد درحالیکه این زمان برای نسخه استیشن واگن با کمی افزایش برابر با 4.8 ثانیه خواهد بود. نکته جالب این است که ارقام مذکور با مشخصاتی که توسط بامو درمورد M340d منتشر شده، برابری میکند. حداکثر سرعت نمونههای سدان و استیشنواگن از محصول جدید آلپینا به ترتیب برابر با 273 و 270 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
بد نیست بدانید حداکثر گشتاور آلپینا D3 S در دورموتور 1750 قابل دسترسی بوده که همین مورد به همراه قابلیت هیبرید خفیف پیشرانه، این خودرو را در عین پاسخگو بودن به خواستههای راننده در مسیرهای بزرگراهی، از لحاظ مصرف سوخت نیز در وضعیت مطلوبی قرار داده است.
آلپینا همچنین نرمافزار جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک این خودرو که ساخت ZF بوده را نیز مورد بازنگری قرار داده تا در کنار تعویض سریعتر دندهها، همخوانی بهتری با قدرت افزایش یافته پیشرانه داشته باشد. هر دو اتاق سدان و استیشنواگن از محصول جدید تیونر آلمانی به صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی نیز مجهز بوده و البته در سیستم تعلیق و اجزای شاسی نیز با همتایان بنزینسوز خود مشابه هستند.
آلپینا برای سیستم ترمز D3 S از سامانه نصب شده روی مدل B5 Bi-Turbo بهره گرفته که عملکردی درخور توجه دارد. رینگهای این خودروها به صورت استاندارد 19 اینچی بوده اما میتوان نمونههای 20 اینچی نیز برای آنها سفارش داد که درمجموع وزن خودرو را به اندازه 14 کیلوگرم کاهش میدهند.
آلپینا از هماکنون در حال پذیرفتن سفارش برای مدل D3 S بوده و برای تحویل این خودروها به مشتریان در ماه نوامبر برنامهریزی کرده است. نسخههای سدان و استیشنواگن این خودرو در آلمان به ترتیب 70,500 و 71,900 یورو قیمتگذاری شده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com