به نظر میرسد که خودروهای مجهز به پیشرانه دیزل همچنان طرفدارانی داشته باشند و به همین دلیل، آلپینا به سراغ بامو سری 4 گرنکوپه با پیشرانه دیزل رفته تا به واسطه تغییرات ظاهری و تقویت فنی، این خودرو را به محصولی جالب توجه بدل کند.
”آلپینا D4 S گرنکوپه به پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو مجهز شده است، که 350 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“چهره آلپینا D4 S گرنکوپه به واسطه جزئیات سپر جلو، سیستم اگزوز اسپرت با چهار خروجی، دیفیوزر عقب و رینگهای 20 اینچی با طرح کلاسیک آلپینا و تایرهای P Zero ساخت پیرلی، از بامو سری 4 گرنکوپه استاندارد متمایز شده است.
آلپینا D4 S گرنکوپه به پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو مجهز شده است، که 350 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک ZF و سامانه چهارچرخ محرک xDrive به تمام چرخها انتقال میدهد.
شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آلپینا D4 S گرنکوپه به ترتیب 4.8 ثانیه و 270 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
افزایش خروجی پیشرانه، به لطف نصب اینترکولرهای جدید، تهویه انتقال قدرت، پمپ کولانت الکترومکانیکی و سیستم خنککننده با قدرت بیشتر حاصل شده است.
سیستم تعلیق Alpina Sport هم مواردی شامل فنرها و کمکفنرهای سفارشی داشته و در سه حالت برای سواری راحت و اسپرت تنظیم خواهد شد. نیروی لازم برای توقف این سدان اسپرت نیز از دیسکهای 15.6 اینچی جلو با کالیپرهای چهار پیستون و دیسک 13.6 اینچی برای محور عقب به دست میآید.
در فضای کابین آلپینا D4 S گرنکوپه با گرمکن صندلیها و فرمان، هشدار برخورد و آلارم تعویض خط روبرو هستیم. روکش چرم Lavalina هم بنابر سفارش مشتری نصب خواهد شد.
آلپینا D4 S گرنکوپه از ماه سپتامبر با قیمت پایه 79,700 یورو (83,809 دلار) به مشتریان تحویل میشود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com