برداشتی مدرن از شلبی کبرا

معرفی سوپرپرفورمنس MKIII-R

27 اردیبهشت 1399 14:39

با توجه به فرم ظاهری و عملکرد فنی، شلبی کبرا را می‌توان یکی از شاخص‌ترین خودروهای تاریخ دانست. فیلم فورد برابر فراری نیز که سال گذشته به نمایش درآمد، باعث شد این خودروی روباز بیش از قبل به نسل جوان معرفی شود.

سوپرپرفورمنس تنها شرکتی است که به صورت قانونی مجوز ساخت خودروی رپلیکا براساس شلبی کبرا را دارد و ظاهر این خودروی کلاسیک را با تجهیزات مدرن ترکیب کرده است.شاید به همین دلیل بوده که شرکت سوپرپرفورمنس (Superformance) به فکر عرضه خودرویی خاص براساس شلبی کبرا افتاده، خودرویی که MKIII-R Cobra نامیده شده است.

در همین ابتدای کار باید به این نکته مهم اشاره کنیم که سوپرپرفورمنس تنها شرکتی است که به صورت قانونی مجوز ساخت خودروی رپلیکا براساس شلبی کبرا را از شرکت شلبی به دست آورده و ظاهر این خودروی کلاسیک را با تجهیزات مدرن ترکیب کرده است.

آقای Lance Stander که مدیریت شرکت، MKIII-R را به عنوان ترکیبی از عناصر یک خودرو کلاسیک و خصایص محصولات مدرن و همچنین بخشی از تاریخ آمریکا توصیف کرده است. وی با یاد کردن از نمایش فیلم فورد برابر فراری در سال گذشته، به محبوبیت روزافزون شلبی کبرا اشاره کرده و زمان فعلی را موقعیتی مناسب برای عرضه MKIII-R دانسته است.

سوپرپرفورمنس MKIII-R

چهره Superformance MKII-R تفاوت‌هایی هم با شلبی کبرا دارد که به طراحی قطعاتی همچون گلگیرها، کاپوت، ورودی هوای جلو و دیفیوزر عقب مربوط می‌شود. رنگ آبی آتلانتیک بدنه به همراه نوارهای روی بدنه تکمیل‌کننده فرم ظاهری این خودرو خواهد بود.

در زیر پوسته فایبرگلاس بدنه MKII-R، تجهیزات مدرنی همچون سیستم تعلیق با بازوهای مستقل به همراه کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر Bilstein و قطعات جاذب ضربه در محور جلو، چراغ‌های LED جلو و رینگ‌های 18 اینچی نصب شده است.

کابین سوپرپرفورمنس MKIII-R

درفضای داخلی این خودروی رپلیکا، ظاهر قطعات همچون مدل اصلی به نظر می‌رسد و برای پوشش صندلی‌ها نیز از چرم مشکی با دوخت همرنگ بدنه استفاده شده اما برخلاف شلبی کبرا، نشانگرهای خودرو از نوع دیجیتال است.

همچون سایر محصولات شرکت سوپرپرفورمنس ، مدل MKII-R نیز بدون پیشرانه به فروش می‌رسد. می‌توان برای این کیت 79,900 دلاری یکی از پیشرانه‌های 302، 351، 460 یا 427/428 اینچی ساخت فورد را سفارش داد که با جعبه‌دنده‌های 4 یا 5 سرعته ساخت همین شرکت همراه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران