محصول تازه‌ای از MSO

معرفی نسخه‌ای خاص از مک‌لارن 600LT اسپایدر

3 خرداد 1399 13:11

همیشه خاتمه یافتن تولید یک خودرو می‌تواند دلیلی برای قدردانی از آن و گرامیداشت سال‌های حضورش باشد. این اتفاق اکنون برای مک‌لارن 600LT اسپایدر نیز رخ داده، چراکه شرکت سازنده تصمیم گرفته بازنشستگی این مدل را با معرفی نسخه‌ای خاص از آن جشن بگیرد.

بخش خودروهای سفارشی کارخانه مک‌لارن یعنی MSO قصد دارد آخرین 12 دستگاهی که از 600LT اسپایدر ساخته می‌شود را تحت این نسخه ویژه و با قیمت 275,500 دلار عرضه نماید.این نسخه خاص که با پسوند Segestria Borealis در انتهای اسم خود شناخته می‌شود، نامش را از نوعی عنکبوت زهرآگین یعنی segestria florentina به عاریت گرفته است. بخش خودروهای سفارشی کارخانه مک‌لارن یعنی MSO قصد دارد آخرین 12 دستگاهی که از 600LT اسپایدر ساخته می‌شود را تحت این نسخه ویژه و با قیمت 275,500 دلار عرضه نماید.

رنگ بدنه تمام این خودروها طیف خاصی از رنگ مشکی بوده که همچون بدن عنکبوت segestria florentina در ترکیب آن از رنگ‌های سبز، بنفش و قرمز تیره نیز استفاده شده است. برای ایجاد تضاد بصری، روی بدنه نسخه ویژه مک‌لارن نوارهایی به رنگ سبز روشن نقش بسته که بر روی کالیپرهای ترمز، سپرها، آینه‌های جانبی، رکاب‌ها و دیفیوزر عقب مشاهده می‌شود. یک نوار سرتاسری با همین رنگ از روی کاپوت خودرو تا بخش انتهایی آن کشیده شده که البته طرحی اتفاقی نبوده و کاملاً مشابه با چیزی است که در عنکبوت segestria florentina نیز دیده می‌شود.

سخه‌ای خاص از مک‌لارن 600LT اسپایدر

مک‌لارن Segestria Borealis به پکیج Clubsport طراحی شده توسط MSO نیز مجهز شده که شامل استفاده از متریال خاصی در این مدل خواهد بود. در این پکیج قطعه مرکزی رینگ‌ها از جنس تیتانیوم سبک است و فیبرکربن نیز در گلگیرهای جلو، صندلی‌های سبک مسابقه‌ای و همچنین قطعاتی در کابین خودرو استفاده شده.

حالا که صحبت از فضای داخلی شد باید به این نکته اشاره کنیم که در این بخش نیز ترکیب رنگی مشابه با بدنه مشاهده می‌شود، بدین صورت که بر روی روکش صندلی‌ها و فرمان خودرو که با چرم آلکانترای مشکی پوشانده شده و همچنین کفپوش‌ها از دوخت سبز روشن استفاده شده است.

علاوه‌بر تمام این موارد، پکیج Clubsport ارائه شده برای مک‌لارن 600LT Segestria Borealis شامل سیستم صوتی ساخت برند Bowers & Wilkins با 12 بلندگو، سنسورهای عقب، سیستم بالابر محور جلو و همچنین یک جعبه سیاه از نوع McLaren Track Telemetry خواهد بود که داده‌های عملکردی خودرو را ذخیره می‌سازد.

کابین سخه‌ای خاص از مک‌لارن 600LT اسپایدر

لازم به ذکر است این نسخه ویژه از مک‌لارن 600LT اسپایدر در بخش فنی تفاوت خاصی با مدل استاندارد نداشته و همچنان از همان پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 3.8 لیتری بهره می‌برد که 592 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز همچون مدل استاندارد برابر با 2.8 ثانیه خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران