مرسدس-مکلارن SLR را میتوان یکی از خودروهای به یادماندنی تاریخ دانست. این سوپراسپرت خاص که در دهه 2000 میلادی و به تعداد 2100 دستگاه شامل 21 دستگاه از نسخه سفارشی 722 Edition ساخته شد، حاصل همکاری دو شرکت با تجربه در امر خودروسازی بود.
” بخش خودروهای سفارش مکلارن یعنی MSO، به مالکین SLR پیشنهاد نموده که با اعمال برخی تغییرات بر روی سوپراسپرت دورگه، خودرویشان را به سری 722 GT شبیه سازند.“به نظر میرسد مکلارن هم SLR را فراموش نکرده است، چراکه بخش خودروهای سفارش این شرکت یعنی MSO، به مالکین SLR پیشنهاد نموده که با اعمال برخی تغییرات بر روی سوپراسپرت دورگه، خودرویشان را به سری 722 GT شبیه سازند. این سری جدید از خودروهای SLR HDK نام دارد. برای دستیابی به مرسدس-مکلارن SLR HDK، ابتدا باید نمونه سالم از این خودرو با قیمت حدودی 350 هزار دلار را خریداری کرده و سپس به متخصصان MSO تحویل دهید.
عدد 722 روی کاپوت و درها، باله بزرگ عقب و برخی تغییرات ظاهری دیگر، خشونت ظاهری SLR HDK را افزایش داده، اما در فضای کابین اتفاق خاصی روی نداده است. تغییرات فنی این خودرو شامل تغییر در سیستم تعلیق، فرمان و سیستم اگزوز بوده که باعث تولید صدایی زیباتر از پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری این خودرو شده و حال و هوای سواری با یک مدل مسابقهای را تداعی خواهد کرد.
گویا یکی از نخستین افرادی که برای اعمال تغییر بر مکلارن SLR اقدام کرده، مجموعهدار مشهور، یعنی مانی خوشبین است. وی خودروی خود را چند ماه قبل به MSO تحویل داده تا پس از تغییر در نمای جلو و عقب و نصب هلالی گلگیرهای عقب، رکاب جانبی، باله صندوق، دیفیوزر عقب، رینگهای متفاوت و البته باله بزرگ که قبلاً به آن اشاره کردیم، این سوپراسپرت هیجانانگیز را به پارکینگ خود انتقال دهد.
از جزئیات تغییرات احتمالی دیگر خبری در دسترس نیست، اما براساس اظهار آقای خوشبین، تنها 12 نمونه از مرسدس-مکلارن SLR به SLR HDK تبدیل خواهند شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com