جدیدترین اطلاعات از مرسدسبنز GLC مدل 2023
بارها تایید شده است نسخه جدید مرسدسبنز C63 AMG نیمی از سیلندرهای خود را از دست خواهد داد، تا از یک V8 سنتی جذاب تبدیل به یک هیبریدی با دو توربوشارژ شود.
جالب است بدانید تمام نسخههای C کلاس سری W206 به پیشرانههای چهار سیلندر تبدیل شدهاند از جمله C43 که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. البته همه انتظار دارند مدل GLC نسخه 2023 از همین روال پیروی کند. چراکه اساساً این خودرو معادل کراساور C کلاس به حساب میآید. البته تا حدودی این تئوری درست است. چراکه این خودرو از پیشرانههای مشابه مدلهای سدان و استیشن استفاده میکند.
پیشرانه شش سیلندر برای مرسدسبنز GLC مدل 2023
فارغ از همه مدلهایی که پیش از این دیده بودیم، متوجه شدهایم که یک مدل جدید GLC 400d نیز وجود خواهد داشت. جالب آنکه این تنها نسخه شاسیبلند لوکس سایز متوسط است که توان خود را از قلب 6 سیلندر دریافت میکند. همانند پیشرانههای کوچکتر، در این خودرو از ساختار هیبریدی ملایم به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی استفاده شده است.
مرسدس در این مدل موتور برقی بهعنوان یک ژنراتور 48 ولتی که 22 اسببخار نیرو و 200 نیوتنمتر در نظر گرفته شده است. بهتر از همه، برای بهبود بیشتر بهرهوری، مرسدسبنز GLC400d میتواند با پیشرانه خاموش نیز حرکت کند.
637842600766579630.jpg)
باید اعتراف کنیم که GLC یک شش سیلندر عجیب است. در حالی که نسخههای AMG دو سیلندر کمتر دارند. البته شمارش سیلندرها همه ماجرا نیست. به خصوص روی تیپ 400d که با هدف پاسخگویی به نیاز تمام مشتریان طراحی شده است. اطلاعاتی در دست است که میگوید شرکت مدلهای 300e و 400e و حتی نسخه هیبریدی 300de دیزلی با موتور برقی را نیز تدارک دیده است.
لازم به ذکر است پیشرانههای دیزلی هرگز راهی بازار آمریکا نخواهد بود چراکه مدلهای گازوئیلسوز در این بازار برخلاف اروپا، چندان مشتریپسند نیستند. البته در این سلیقه، بحران دیزل گیت فولکسواگن نیز بیتاثیر نبوده است.
طراحی مرسدسبنز GLC مدل 2023
به نظر میرسد ابعاد مرسدسبنز GLC حاضر در تصاویر بزرگتر از نسل فعلی این خودرو باشد. با توجه به اینکه مرسدس اقدام به عرضه نسخه هفت نفره مدل GLB کرده، اصلاً بعید نیست که برای ارائه مدل هفت نفره نسل جدید GLC نیز برنامهریزی کرده باشد.
فضای کابین رقبای این خودرو یعنی بامو X3 و آئودی Q5 به لطف فاصله محوری مناسب، جادار به شمار میآید به همین دلیل بوده که مرسدسبنز از سازه ماژولار بروزرسانی شده دیفرانسیل عقب مشترک با نسل جدید C برای ساخت GLC جدید استفاده خواهد کرد.
637842600936880321.jpg)
هرچند فرم کلی نسل جدید مرسدسبنز GLC مشابه با نسخه فعلی به نظر میرسد، بازهم برخی تغییرات را نمیتوان از نظر دور داشت. با نگاهی دقیقتر میتوان تشخیص داد که آینههای جانبی دیگر به بخش پایینی ستون A متصل نبوده و به پنل درها وصل شدهاند. از سوی دیگر گویا دستگیره درها نیز در نقطهای پایینتر نصب شده که میتوان به علت وجود خط جانبی روی بدنه باشد.
به نظر میرسد طراحی چراغهای جلو و عقب نیز دگرگون شده و احتمالاً با طرح زیباتری در این بخشها روبرو خواهیم شد. در بخش عقب خروجیهای اگزوز با نوارهای مشکی پوشانده شده است. به نظر میرسد ارتفاع کلی خودروی تحت آزمایش نیز متفاوت با نمونه نهایی باشد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.