نسخه نه‌چندان قوی فقط برای ژاپن

معرفی تویوتا GR یاریس ویرایش پایه

14 خرداد 1399 12:02

در بازار ژاپن که تویوتا یاریس را با نام Vitz می‌شناسند عرضه ویرایش GR این خودرو کمی غیرعقلانی به نظر می‌آید.

برای تویوتا GR یاریس مدل پایه یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 118 اسب‌بخار و 145 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد 20 مدل مختلف روی یاریس استاندارد اجرا شده است. البته به این لیست سری پرفورمنس GR که خود در سه تریم است را نیز اضافه کنید. خودرویی که در بهترین ویرایش خود می‌تواند به لطف یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ 268 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این تنها در حالتی است که شما سراغ تیپ‌های RZ و RC بروید. هر دو مدل با سیستم انتقال قدرت AWD و جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و البته محدودکننده لغزش دیفرانسیل خواهند بود.

نکته اینجاست که این یاریس‌های ماجراجو تنها در خارج از خاک ژاپن فروخته خواهند شد. این یعنی برای بازار بومی این کشور تیپ پایه RS در نظر گرفته خواهد شد. خودرویی که در قالب یک محصول مفهومی در ابتدای سال جاری میلادی در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و حقیقتاً تحت تاثیر عملکرد نسخه پرفورمنس قرار گرفت. در حالی که ممکن است از نظر ظاهری یکسان باشند اما زیر پوست شاهد تغییراتی عمده هستیم.

 تویوتا GR یاریس ویرایش پایه

برای شروع باید بگوییم که این خودرو فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. در این خودرو اثری از جعبه‌دنده‌های دستی با ضریب کوتاه و یا جعبه‌دنده‌های 10 سرعته شیفت‌ترونیک نیست. آنچه اینجا می‌بینیم نسخه بهینه‌سازی شده CVT با تغییراتی در عملکرد در سرعت‌های پایین نسبت به ویرایش‌های CVT استاندارد است.

برای تویوتا GR یاریس مدل پایه یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 118 اسب‌بخار و 145 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است. نسخه استاندارد با وزن 1130 کیلوگرمی تولید شده که در ویرایش‌های GR و RC با 120 کیلوگرم وزن بیشتر و در این مدل با تنها 30 کیلوگرم وزن بالاتر عرضه می‌شود.

دیدگاه کاربران