فقط 70 دستگاه و تمام

اسپیدستر هلندی با قلب آئودی

28 خرداد 1399 16:11

برای علاقه‌مندان به خودروهای کلاس اسپیدستر، برند Donkervoort نامی شناخته شده است. این برند هلندی محصولی جدید با مشخصات فنی خیره‌کننده روانه بازار کرده که با نظر مثبت کارشناسان همراه شده است.

تنها 70 دستگاه از این خوردو، به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد موسس این شرکت طراحی و تولید شده است. تصاویر اولیه و رندرهای گرافیکی محصول جدید دانکروورت حدود 8 ماه پیش منتشر شد. اما اکنون مدل جدید به صورت رسمی رونمایی شده تا نشان دهد در واقع همان نسخه جدیدی از مدل D8 GTO این شرکت با نام JD70 عرضه شده است.

گفته می‌شود این خودرو به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد موسس این شرکت طراحی و تولید شده است. دقیقاً به همین خاطر نیز تیراژ آن به میزان 70 دستگاه محدود شده است.

برای این خودروی فوق سبک یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ 5 سیلندر با 420 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است. آنهایی که با دونکرورت آشنایی دارند، می‌دانند که این شرکت از پیشرانه‌ آئودی استفاده می‌کند. این پیشرانه قدرتمند به یک جعبه‌دنده 5 سرعته ضریب کوتاه متصل شده تا نیروی خود را به صورت RWD به یک دیفرانسیل با فناوری محدودکننده لغزش منتقل کند.

اسپیدستر هلندی با قلب آئودی

به لطف استفاده اغراق‌آمیز از فیبر کربن در شاسی این خودرو، وزن آن تنها 700 کیلوگرم شده است. به همین دلیل شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش تنها 2.7 ثانیه و شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعتش 7.7 ثانیه خواهد بود. با D8 جدید می‌توان به سرعتی بیش از 280 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.

برای سیستم تعلیق این خودروی دو نفره ساختار بازوهای دوجناقی در نظر گرفته شده که بهترین چسبندگی را در پیچ‌های تند داشته باشد. باور نخواهید کرد اگر بدانید حداکثر نیروی پایین‌برنده روی محور عقب معادل 80 کیلوگرم و روی محور جلو 50 کیلوگرم است که حکایت از آیرودینامیک حرفه‌ای آن دارد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران