آیا نمونه آزمایشی از نسخه مسابقهای هیوندای النترا که در ماه ژوئن توسط عکاسان دیده شد را به یاد دارید؟ آن خودرو در حقیقت نسخه TCR از سدان جمعوجور هیوندای بود که اکنون به صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو به جمع سایر مدلهای مسابقهای هیوندای پیوسته که با پسوند TCR در انتهای نام آنها مشخص میشوند.
”براساس قوانین مسابقات TCR، حداکثر قدرت و گشتاور هیوندای النترا N TCR نباید از 340 اسببخار و 410 نیوتنمتر فراتر رود“النترا N TCR تاکنون 5 هزار کیلومتر در پیستهای مختلف سراسر اروپا رانده شده است. این آزمایشات سه ماه به طول انجامیده و نسخههای نهایی در انتهای سال جاری به مشتریان تحویل خواهد شد.
پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژ که در النترا مسابقهای نصب شده مشابه با پیشرانه مدلهای استاندارد بوده اما از خروجی قدرت آن اطلاعی در دسترس نیست.
البته براساس قوانین مسابقات TCR، حداکثر قدرت و گشتاور خودروها نباید از 340 اسببخار و 410 نیوتنمتر فراتر رود ضمن اینکه وزن کلی خودرو به همراه راننده باید کمتر از 1265 کیلوگرم باقی بماند. همچون سایر مدلهای TCR ساخت هیوندای، النترا نیز قدرت پیشرانه را از طریق جعبهدنده شش سرعته دستی به چرخها منتقل میکند.
از آنجا که هیوندای تصویری از فضای کابین این مدل منتشر نکرده، تنها میتوان میلههای ایمنی موجود در این بخش را مشاهده کرد. هلالی چرخهای جلو، خروجی اگزوز در وسط و باله بزرگ عقب بدنه این النترا را از نمونههای استاندارد کاملاً متمایز کرده است.
این خودرو تنها نسخه قدرتمند از النترا نخواهد بود چراکه هیوندای در حال تدارک نسخه N از این خودرو بوده که احتمالاً قدرتی برابر با 275 اسببخار دارد و با مدل 2022 به فروش خواهد رسید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com