ولایت 7 بر پایه شورولت بولت

اولین کراس‌اور برقی بیوک

1 تیر 1399 14:31

بیوک سرانجام تصاویر رسمی Velite 7 را منتشر کرد. یک‌ کراس‌اور آینده‌نگر که لقب اولین خودروی برقی شرکت را از آن خود کرده است. این خودرو از اواخر سال جاری میلادی برای عرضه در بازار چین آماده می‌شود. این خودرو قرار است در کنار مدل‌های Velite 6، Velite 5 و Velite 6 Plus خانواده برقی‌های بیوک را تکمیل کند.

گفته می‌شود بیوک جدید با یک بار شارژ می‌تواند تا 500 کیلومتر پیمایش داشته باشد.از آنجایی که زیرساخت فنی ولایت 7 همان شورولت بولت است بنابراین جنرال موتورز به‌عنوان شرکت مادر برای این محصول نیز سراغ باتری‌های لیتیوم یونی مدولار رفته است. البته به این نکته نیز اشاره شده که پکیج جدید باتری‌ها کاملاً بهینه‌سازی شده‌اند. در این پکیج سیستم خنک‌کننده توسط مایع ویژه‌ای صورت می‌پذیرد که توانایی بالایی در مدیریت حرارت دارد.

گفته می‌شود بیوک جدید با یک بار شارژ می‌تواند تا 500 کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته این میزان پیمایش کمی خوشبینانه و براساس معیارهای تئودری NEDC (استاندارد آلایندگی و مصرف جدید اروپا) است. این یعنی خودروی فوق در دنیای واقعی پیمایشی بیش از 300 کیلومتر خواهد داشت.

موتور برقی این خودروی 4260 میلی‌متری می‌تواند معادل 174 اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه مخصوص بازار آمریکای آن قدرتی بیش از 200 اسب‌بخار داشته باشد.

شاید جنرال موتورز این خودرو را در بازار آمریکا با نام بولت EUV عرضه کند. شرکت مدعی است با تولید این خودرو توانسته از پس انتظارات مشتریان چینی که به شدت خواستار مدل‌های دوستدار محیط زیست شده‌اند، بربیاید.

دیدگاه کاربران