شارژ سریع‌تر بدون پیمایش بیشتر

به‌روزرسانی جگوار I-PACE

5 تیر 1399 20:27

جگوار طبق برنامه‌ریزی قبلی مدل 2021 کراس‌اور تمام برقی I-PACE را معرفی کرد. خودرویی که به گفته شرکت با ادعای تغییرات انقلابی نیامده و تنها شامل بهینه‌سازی‌هایی بوده است.

با بهبود سیستم شارژ داخلی جگوار I-PACE سرعت شارژ باتری‌ها افزایش یافته است.. شنیده‌ها حاکی از آن است که در این خودرو دو تغییر مهم ایجاد شده است. نخست نصب یک سیستم اطلاعات و سرگرمی در نمایشگر اصلی و دیگری مکانیزم شارژر 3 فاز 11 کیلوواتی داخلی است. این مکانیزم از آنجایی مورد اهمیت واقع شده است که پیش‌تر جگوار از نسخه 7 کیلوواتی تک فاز بهره می‌برد.

این تغییرات به خوبی حکایت از آن دارند که جگوار در حال گوش دادن به انتقادات مشتریان خود است. در مدل‌های قبلی سیستم اطلاعات و سرگرمی گاهی اوقات با کندی روبرو می‌شد. از سوی دیگر سیستم شارژ داخلی در قیاس با مدل‌هایی مانند هیوندای نیز یک نقص بزرگ به حساب می‌آمد. البته این به معنی افزایش برد پیمایش نیست. درواقع این سیستم سرعت شارژ باتری‌ها را افزایش می‌دهد.

کابین جگوار I-PACE مدل 2021

جگوار I-PACE مدل 2021 با یک بار شارژ می‌تواند حدود 470 کیلومتر پیمایش داشته باشد. خروجی موتور برقی این خودرو معادل 400 اسب‌بخار با 696 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد حدود 4.5 ثانیه برآورد می‌شود. سیستم انتقال قدرت آن همه چرخ‌های متحرک و حجم قسمت بار نیز حدود 660 لیتر است. جگوار محصول جدید خود را 8 سال تا 160 هزار کیلومتر گارانتی کرده است.

جگوار I-PACE به‌عنوان اولین کراس‌اوور برقی شرکت سال 2018 رونمایی شد. این خودرو در سال اول عرضه توانست 62 جایزه طراحی به دست بیاورد و در سال 2019 توانست بهترین خودروی اروپا و بعد از آن بهترین خودروی دنیای شود.

دیدگاه کاربران