بازنشستگی پیشرانه 8 سیلندر 6.75 لیتری

آخرین نمونه از بنتلی مولسان تولید شد

6 تیر 1399 19:02

شرکت بنتلی آخرین نمونه از سدان مولسان را تولید کرد و به ساخت این مدل پایان بخشید. بنابراین از این به بعد فلاینگ‌اسپور به عنوان مدل پرچمدار برند بنتلی شناخته می‌شود. بنتلی اطلاعات زیادی درباره آخرین نمونه ساخته شده از مولسان در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که از این خودرو در مکانی حفاظت شده نگهداری خواهد شد. با توجه به این اظهارنظر رسمی، می‌توان حدس زد که قرار است این خودرو به یک مجموعه شخصی وارد شود.

پایان تولید مولسان به معنای بازنشستگی پیشرانه 6.75 لیتری هشت سیلندر ساخت بنتلی نیز خواهد بود که از سال 1959 تاکنون در حال تولید است.آخرین نمونه مولسان به پیشرانه 6.75 لیتری هشت سیلندر مجهز شده و با ترکیب دوتایی خاکستری و رز گلد رنگ‌آمیزی شده است. لازم به‌ذکر است که این خودرو به ایالات متحده ارسال خواهد شد.

مولسان اولین بار در جریان نمایشگاه کنکورس د الگانس در سال 2009 به علاقمندان معرفی و فروش آن از سال بعد آغاز شد. بنتلی در کل موفق به فروش 7300 دستگاه از مولسان شد. در سال 2012 نسخه‌ای ویژه از این مدل معرفی شد که به سقف شیشه‌ای بزرگ و محفظه خنک کننده نوشیدنی مجهز شده بود.

پیشرانه هشت سیلندر 6.75 لیتری این خودرو 530 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانه هشت سیلندر 6.75 بنتلی مولسان

پایان تولید مولسان به معنای بازنشستگی پیشرانه 6.75 لیتری هشت سیلندر ساخت بنتلی نیز خواهد بود که از سال 1959 تاکنون در حال تولید است. اولین نسل این پیشرانه قدرتی برابر با 184 اسب‌بخار در اختیار داشت که به مرور زمان و با بروزرسانی‌های انجام شده، در پایان عمر خود 530 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

در سال 2016 ظاهر بنتلی مولسان به واسطه تغییر در طراحی جلوپنجره و چراغ‌های جلو کمی متفاوت از قبل شد ضمن این‌که در فضای داخلی نیز سیستم اطلاعات سرگرمی مورد بروزرسانی قرار گرفت. بنتلی همچنین نسخه بدنه بلند این مدل با فاصله محوری بیشتر را نیز معرفی کرد، که فضای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم می‌کرد.

به منظور گرامیداشت پایان تولید مولسان، بنتلی نسخه 6.75 Edition by Mulliner را معرفی و برای ساخت 30 نمونه از این نسخه ویژه در سال 2020 برنامه‌ریزی کرد. این نمونه‌ها به واسطه قطعات کرومی بیشتر و تغییراتی در ظاهر نشان‌دهنده‌ها، با مدل استاندارد متفاوت است.

دیدگاه کاربران