خودرویی بر مبنای شورولت کلرادو ZR2

نفربر پیاده نظام جنرال‌موتورز برای ارتش

10 تیر 1399 10:21

شرکت جنرال موتورز به تازگی اعلام کرده که برنده مناقصه قراردادی شده که طی آن برای تامین خودروهای ISV (نفربر پیاده نظام) موردنیاز ارتش ایالات متحده اقدام خواهد کرد. براساس این قرارداد 214.3 میلیون دلاری، خودروساز آمریکایی باید 2065 دستگاه خودرو بسازد و تحویل دهد.

خودرویی که GM برای ارتش آمریکا طراحی کرده، براساس ساختار شورولت کلرادو ZR2 مدل 2020 شکل گرفته است.خودروی نفربر همه جارو که موردنظر ارتش بوده، باید ظرفیت حمل 9 سرباز را داشته باشد ضمن این‌که ابعادش، امکان بارگیری در هلیکوپترهای نظامی CH-47 به منظور حمل و نقل هوایی این وسیله را فراهم نماید.

خودرویی که GM برای پاسخگویی به موارد فوق طراحی کرد، براساس ساختار شورولت کلرادو ZR2 مدل 2020 شکل گرفته است.

دیوید آلبریتون به عنوان یکی از مدیران GM، برنده شدن طرح پیشنهادی این شرکت برای ارتش را حاصل تلاش تیم طراحان جنرال موتورز و نتیجه عالی این کار تیمی دانسته است. وی در ادامه از کیفیت مطلوب و رضایت مشتری از کارایی GM ISV اظهار اطمینان کرده است.

نفربر پیاده نظام جنرال‌موتورز برای ارتش

خودروساز آمریکایی اعلام کرده که ISV ساخته شده برای ارتش در 90 درصد قطعات با خودروهای عادی ساخت این شرکت مشترک بوده و به همین دلیل تعمیر و نگهداری آن کار آسانی خواهد بود. از مهمترین این بخش‌ها می‌توان به قطعات سیستم تعلیق، جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک و پیشرانه 2.8 لیتری توربودیزل اشاره کرد که 186 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

دیدگاه کاربران