• هامر برقي نظامي جي‌ام‌سي EMCV

هامر برقی برای فعالیت‌های نظامی

معرفی جی ام سی EMCV

10 تیر 1402 14:45

دپارتمان نظامی جنرال موتورز (General Motors Defense) یک خودروی برقی زرهی برای ارتش آمریکا تدارک دیده، که بنابر گزارش The Drive نسخه تغییریافته از هامر برقی است.

این خودرو با نام EMCV معرفی شده، که مخفف عبارت «خودروی کانسپت برقی نظامی» است. طرح ظاهری آن تاحدی به ISV شباهت دارد، که براساس شورولت کلرادو ZR2 شکل گرفته و در سال 2020 معرفی شد، اما EMCV به مراتب بزرگتر، سنگین‌­تر و البته بی­‌صداتر است چراکه پیشرانه برقی در سینه دارد.

در زیر پوسته مزین به رنگ سبز ارتشی، شاسی و پیشرانه مشترک با هامر EV قرار گرفته است، بنابراین با سه موتور برقی مواجه هستیم، که در مجموع هزار اسب‌­بخار قدرت و 15,600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌­کند.

طرفیت باتری 205 کیلووات ساعت نیز بدون تغییر باقیمانده است، که شعاع حرکتی 480 کیلومتر را فراهم خواهد کرد. بنابر اعلام یک منبع آگاه در GM Defense، این خودرو به ژنراتور دیزل به قدرت 12 کیلووات مجهز شده است تا در مواقع اضطراری استفاده شود.

در فضای کابین، شباهت چندانی با هامر برقی مشاهده نمی‌­شود. میله­‌های حفاظتی و کمربندهای ایمنی، می­‌تواند جان راننده و 5 سرنشین دیگر را در هنگام واژگونی خودرو نجات دهد.

هامر برقی نظامی جی‌ام‌سی EMCV

کمک‌­فنرهای سیستم تعلیق بادی از Fox تامین شده، درحالی‌که سیستم ترمز مورد تقویت قرار گرفته است. به لطف رینگ‌های 46 و تایرهای 37 اینچی، زوایای حمله و خروج نیز بهبود یافته است.

یکی از مسئولان شرکت GM Defense در گفتگو با Breaking Defense، هدف از ساخت EMCV را نمایش توانایی این شرکت در ساخت خودروهایی با ابعاد و امکانات گوناگون برای پاسخگویی به نیازهای آینده دانسته است.

برای طراحی و ساخت EMCV دو سال زمان صرف شده است، هرچند جزئیات بیشتری از مشخصات آن در دسترس نیست.

برخلاف هامر که ابتدا به عنوان خودروی نظامی ساخته شد، ولی در دهه 90 میلادی به بازار خودروهای شخصی هم راه یافت، به نظر نمی‌­رسد که چنین اتفاقی در مورد EMCV تکرار شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران