فعلاً V8 بعداً W12

به‌روزرسانی بنتلی بنتایگا

11 تیر 1399 15:55

بنتلی سال 2016 اولین شاسی‌بلند خود به اسم بنتایگا را رونمایی کرد. خودرویی که سریعاً تبدیل به پرفروش‌ترین محصول شرکت شد. با این حال باید اعتراف کرد که شرکت روی محصول جدید رفتار جسورانه‌ای نداشته است.

در حال حاضر بنتلی بنتایگا مدل 2021 با یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل قابل سفارش است.با این حال انگلیسی‌ها مدام تاکید کرده‌اند که در حال بهبود بنتایگا هستند. مدل 2021 اولین مورد از این تغییر و تحول از زمان رونمایی شاسی‌بلند فوق لوکس بنتلی خواهد بود. شرکت می‌گوید در طراحی قسمت جلو و عقب از آخرین زبان بصری خود استفاده کرده است. ایده‌ای که پیش‌تر با مدل‌های جدید کانتیننتال جی‌تی و البته فلایینگ‌اسپور نیز اجرا شده بود.

در نمایی جلویی تغییراتی شامل یک جلوپنجره بزرگ با توری متفاوت را شاهد هستیم. هم‌چنین برای اولین‌بار می‌توان تغییراتی در فرم چراغ‌های بیضی‌شکل این خودرو را تجربه کرد. در قسمت عقب هم نوآوری‌های جذابی به چشم می‌خورند. فریم چراغ‌های عقب با حفظ سنت بیضی بودن قدیمی، حالا مدرن‌تر به چشم می‌آیند. در پشتی پهن‌تر و عریض‌تر شده و البته به همین خاطر محل قرارگیری پلاک نیز به درون سپر انتقال داده شده است.

کابین بنتلی بنتایگا مدل 2021

باید اعتراف کرد که بنتلی در کابین بنتایگا مدل 2021 تغییرات بیشتری را اعمال کرده است. یک فرمان کاملاً جدید در کنار پنل مدرن در‌ها، آیتم‌هایی است که پیش‌تر ندیده بودیم. بنتلی به طور واضح کل داشبورد را نیز دستخوش تغییر داده و این بار سراغ یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 10.9 اینچی رفته است.

در یک اقدام شوکه‌کننده شاهد هستیم که بنتلی دریچه‌های تهویه مطبوع دایره‌ای شکل مرکزی را حذف کرده و به جای آن از دریچه‌های باریک و تجملی بهره برده است. مانند گذشته ساعت لوکس عقربه‌ای از برند بریتلینگ نیز در وسط کنسول دیده می‌شود. بنتایگا قابلیت گنجایش 4 یا 5 مسافر را به صورت استاندارد دارد اما به صورت آپشن نیز می‌توان ردیف عقب را به منظور 7 نفره کردن، سفارش داد.

طراحی نمای عقب بنتلی بنتایگا مدل 2021

در حال حاضر بنتلی بنتایگا مدل 2021 با یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل قابل سفارش است. قوای محرکه‌ای دو توربو که 542 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور دارد. البته شرکت این نکته را نیز تایید کرده است که مدل حجیم‌تر 12 سیلندر W شکل و یک نمونه هیبریدی نیز تا اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

جدا از تمام تغییرات عمده در مدل 2021، ریزه‌کاری‌های دیگری نیز در بنتلی بنتایگا دیده می‌شود. رنگ‌بندی جدید و رینگ‌های مدرن 22 اینچی با دو رنگ از جمله این تغییرات هستند. در این خودرو سیستم نمایش اطلاعات ترافیکی، اسامی خیابان‌ها و شارژ بی‌سیم گوشی‌های اپل نیز دیده می‌شود.

دیدگاه کاربران