راحتی و ایمنی بیشتر برای موتورسواران

کروزکنترل فعال برای موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و

12 تیر 1399 11:30

از سال‌‌ها پیش فناوری جدیدی معرفی شده که به یاری آن می‌توان سرعت خودروی در حال حرکت را با وسیله نقلیه جلویی هماهنگ کرده و امر تنظیم سرعت و حتی ترمزگیری احتمالی را به خودرو واگذار نمود.

به کمک این فناوری فاصله میان موتورسیکلت با وسیله نقلیه جلویی را می‌توان با فشردن یک دکمه، در سه سطح تعریف کرد. این فناوری که کروزکنترل فعال نامیده می‌شود، اکنون در اثر همکاری میان ب‌ام‌و و بوش قرار است روی موتورسیکلت‌های ساخت ب‌ام‌و نیز نصب شود تا راحتی و ایمنی راکبان را مخصوصاً در سفرهای طولانی بیش از پیش تامین نماید.

فاصله میان موتورسیکلت با وسیله نقلیه جلویی را می‌توان با فشردن یک دکمه، در سه سطح تعریف کرد. تمام جزئیات مربوط به تنظیمات روی نمایشگر پشت آمپر TFT موتورسیکلت به نمایش درخواهد آمد.

سامانه نصب شده روی این موتورسیکلت‌های آلمانی در دو حالت comfortable (راحت) و dynamic (پویا) قابل تنظیم است که در هر دو حالت، افزایش و کاهش سرعت را به دست خواهد گرفت. راکب می‌تواند کنترل فاصله میان موتورسیکلت با وسیله جلویی را از مدار خارج کرده و تنها کروزکنترل پویا (DCC) را فعال نماید.

کروزکنترل فعال برای موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و

بنابر اعلام BMW Motorrad به عنوان زیرمجموعه سازنده موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و، سامانه ACC در هنگام ورود موتورسیکلت به پیچ به صورت خودکار سرعت وسیله را کاهش خواهد داد تا از میزان راحتی و ایمنی کاسته نشده و در عین حال تعادل موتورسیکلت نیز حفظ شود.

البته راکب موتورسیکلت باید در تمام مواقع تمرکز خود را حفظ کرده و برای در دست گرفتن کنترل وسیله آمادگی کامل داشته باشد، چراکه هنوز کاملاً مشخص نیست واکنش سامانه جدید ب‌ام‌و در شرایط خاص همچون وسایل متوقف شده در حاشیه جاده، رسیدن به چراغ قرمز یا ترافیک متوقف چگونه باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران