شاسی‌بلندی هیبریدی برای بازار اروپا

خودروی جدید سوزوکی براساس تویوتا راوفور

13 تیر 1399 15:59

سوزوکی قصد دارد با عرضه یک شاسی‌بلند پلاگین هیبرید، گستره محصولات خود در اروپا را وسعت ببخشد. این خودرو که در حقیقت یک تویوتا راوفور پرایم PHEV بوده، قرار است با نشان سوزوکی در قاره سبز عرضه شود.

قوای محرکه این مدل شامل پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزین‌سوز به همراه دو موتور الکتریکی روی هرکدام از محورهاست.این محصول که اولین میوه توافق صورت گرفته میان دو خودروساز ژاپنی در سال گذشته به حساب می‌آید، به چند تغییر جزئی در ظاهر خود آراسته شده تا کمی نسبت به مدل اصلی متفاوت باشد. مهمترین این تغییرات را باید چراغ‌های LED باریک‌تر جلو و جلوپنجره بزرگتر دانست چراکه نمای جانبی و عقب این خودرو نسبت به تویوتا راوفور تقریباً بدون تغییر باقیمانده است. خریداران این مدل می‌توانند از میان شش رنگ پیشنهادی برای بدنه، یکی را انتخاب نمایند.

قوای محرکه این مدل شامل پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزین‌سوز به همراه دو موتور الکتریکی روی هرکدام از محورها و یک باتری 18.1 کیلووات ساعتی بوده که در تویوتا راوفور مجموعاً قدرتی برابر با 302 اسب‌بخار تولید می‌کنند. انتظار می‌رود این میزان در نمونه مزین به نشان سوزوکی نیز به همین اندازه باشد.

سوزوکی aAcross برپایه تویوتا راوفور پلاگین هیبرید

سوزوکی شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی را 75 کیلومتر و آلایندگی دی‌اکسید کربن پیشرانه 2.5 لیتری بنزین‌سوز را برابر با 22 گرم بر کیلومتر براساس استاندارد WLTP اعلام کرده است. حداکثر سرعت این شاسی‌بلند هیبرید نیز 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

سوزوکی Across به Trail mode مجهز شده که به عنوان یک دیفرانسیل لغزش محدود خودکار، همواره تلاش می‌کند بسته به لغزنده بودن مسیر، چسبندگی و نیروی موردنیاز را تامین نماید. این سامانه میزان گشتاور موردنیاز را به چرخ‌ها ارسال خواهد گرد و بسته به شرایط، در هرکدام از چرخ‌ها اقدام به ترمزگیری می‌نماید.

دیدگاه کاربران