با طراحی الهام گرفته شده از دنیای کدنویسی

رولزرویس ریث مرموزتر از قبل

18 تیر 1399 12:05

به جرات می‌‌توان گفت هیچ خودروسازی همچون رولزرویس نمی‌تواند نظر مشتریان خود را در زمینه شخصی‌سازی تامین نماید. غیر از طیف وسیعی از مواد، رنگ‌ها و امکانات سفارشی که بسته به نظر مشتری قابل اجرا و نصب است، این خودروساز بریتانیایی پا را فراتر نهاده و نمونه‌های ویژه‌ای تولید می‌کند که محصولات گران‌بهای این شرکت را بیش از پیش خاص می‌نماید.

طراحان رولزرویس برای ساخت این نسخه سفارشی از ریث، از طرح مجسمه Kryptos الهام گرفته‌اند، که تعداد زیادی عدد به صورت کد نویسی روی آن حک شده است.در این مطلب قصد داریم خودروی سفارشی دیگری از رولزرویس معرفی کنیم که تحت سری ریث ساخته شده است.

پس از دو نسخه سفارشی Adamas Collection و Luminary Collection، اکنون نوبت ریث Kryptos Collection شده تا با الهام از هنر نوشتار و کد نویسی با اعداد، نظر مشتریان خاص‌پسند را جلب نماید. در حقیقت طراحان رولزرویس برای ساخت این نسخه سفارشی از ریث، از طرح مجسمه Kryptos  که در یکی از سازمان‌های امنیتی آمریکا نصب شده، الهام گرفته‌اند. مجسمه مذکور فرمی منحنی بوده که تعداد زیادی عدد به صورت کد نویسی روی آن حک شده است.

الهام از نقش مذکور بیش از هر جای دیگر روی داشبورد متبلور می‌شود به گونه‌ای که تقریباً بخش اعظم فضای مقابل سرنشین کنار راننده به این نقوش اختصاص یافته که روی زمینه فلزی تیره حک شده و از موقعیت راننده به خوبی دیده می‌شود.

رولزرویس ریث نسخه کریپتوز

استفاده از این نقوش خاص به پوشش داخلی سقف نیز تسری یافته و با طرح استارلایت که ستاره‌های آسمان را به ذهن متبادر می‌سازد، ترکیب شده است. نورپردازی این بخش به صورت پویا بوده و از جلو به سوی بخش انتهایی سقف حرکت می‌کند.

نقشی مشابه طرح حک شده روی سقف را می‌توان روی پشت سری صندلی‌ها مشاهده کرد.

شرکت رولزرویس اعلام کرده نقوش رمزگونه‌ای که در فضای کابین این خودرو دیده می‌شود، دقت نظر بیننده را به سوی خود جلب کرده اما در عین حال مرموز و پنهان باقی می‌ماند.

خودروساز بریتانیایی اعلام کرده قصد دارد تنها 50 دستگاه از ریث Kryptos Collection را تولید نماید. هیچگونه اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران