سدانی اسپرت مخصوص بازار ژاپن

معرفی سوبارو # WRX S4 STI Sport

20 تیر 1399 15:45

سوبارو اقدام به معرفی نسخه‌ای ویژه از سدان اسپرت ساخت خود کرده که علاوه بر مشخصات و ظاهر هیجانانگیز، اسم جالبی نیز دارد. البته خبر بد برای طرفداران سدان اسپرت سوبارو این است که WRX S4 STI Sport # تنها در کشور ژاپن و البته در تیراژ محدود عرضه خواهد شد. درواقع تمام 500 دستگاه برنامه‌ریزی شده برای تولید، از قبل به فروش رسیده‌اند.

سدان اسپرت سوبارو تنها در کشور ژاپن و البته در تیراژ محدود 500 دستگاه عرضه خواهد شد.همانطور که از نام خودرو می‌توان دریافت، با نمونه‌ای از WRX طرف هستیم که به قطعات مربوط به مدل STI مجهز شده است. فنرهای جلو و عقب و میل تعادل تقویت شده انعطاف‌پذیر تنها بخشی از موارد اصلاح شده شاسی خودرو را تشکیل می‌دهند ضمن این‌که خنک‌کننده روغن CVT، فیلتر هوا با قابلیت عبور بیشتر جریان هوا و خروجی دایره‌ای شکل اگزوز که از دوسوی بخش عقب بیرون زده نیز به این مدل اضافه شده است.

مدل Sport # از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری FA20 مجهز به توربوشارژ بهره‌مند شده که 296 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده CVT و سامانه چهار چرخ محرک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

سوبارو # WRX S4 STI Sport

چهره ظاهری این مدل ویژه نیز نسبت به سایر نسخه‌های STI از خشونت بیشتری دارد که شامل مواردی چون جلوپنجره خاکستری تیره، ورودی هوای بزرگ به رنگ مشکی براق و رینگ‌های چندپره مشکی رنگ با سایز 18 اینچ می‌شود.

در فضای کابین هم طراحی صندلی‌ها بسیار چشمگیر بوده و از ترکیب جیر و چرم برای پوشش بخش‌های مختلف استفاده شده که با دوخت نقره‌ای روی روکش فرمان، صندلی‌ها و دسته دنده تضاد زیبایی ایجاد کرده و فضای داخلی را از یکنواختی نجات داده است.

کابین سوبارو # WRX S4 STI Sport

سوبارو برای هریک از نمونه‌های WRX S4 STI Sport # قیمتی برابر با 4.31 میلیون ین (40,057 دلار) تعیین کرده که البته 10 درصد مالیات نیز به آن افزوده خواهد شد. تحویل این خودرو به مشتریان از ماه آگوست آغاز می‌شود.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که نسل فعلی مدل‌های WRX و  STI آخرین روزهای عمر خود را می‌گذرانند و انتظار می‌رود در سال 2021 شاهد معرفی نسل جدید این خودروها باشیم.

با توجه به پروژه‌های مشترک میان سوبارو و تویوتا در سال‌های اخیر، اصلاً بعید نیست که نسل بعدی این خودروها نیز حاصل همکاری میان این دو برند ژاپنی باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران