روح اسپریت در کالبد اوایا

ادای احترام لوتوس به جیمز باند

20 تیر 1399 15:58

43 سال از حضور لوتوس اسپریت به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای سینمایی دنیا می‌گذرد. انگلیسی‌ها برای بزرگداشت این اتفاق مهم مدل جدیدی از ابرخودروی Evija خود را معرفی کردند.

نسخه جدیدی از ابرخودروی اوایا، به احترام لوتوس اسپریت S1 حاضر در فیلم جیمز باند ساخته خواهد شد.در 7 ژوئن سال 1977 (مصادف با 17 خرداد سال 1356) جدیدترین اپیزود از سری فیلم‌های جیمزباند موسوم به «جاسوسی که دوستم داشت» در سالن سلطنتی لندن به نمایش درآمد. این فیلم برای اهالی خودرو جذابیت ویژه‌ای داشت چراکه ستاره درخشان آن لوتوس اسپریت S1 بود. به خصوص وقتی قابلیت‌های زیردریایی خود را به نمایش درمی‌آورد. نسخه جدید ابرخودروی اوایا 43 سال بعد از این رویداد تاریخی برای احترام به این خودروی خاص تولید شد.

طبیعی است که ساختار طراحی این دو خودرو شباهتی به هم ندارد ولی لوتوس نهایت تلاش خود را کرده است تا این بزرگداشت به بهترین شکل خود صورت بگیرد. به همین دلیل است که تم اصلی رنگ سفید با ریزه‌کاری‌های مشکلی رنگ درست مانند اسپریت سنتی از آب درآمده است.

طبیعی است که لوتوس در مشخصات فنی این سوپراسپرت برقی تغییری ایجاد نکرده است. یعنی هنوز هم شاهد همان خروجی ترسناک 1973 اسب‌بخاری 4 موتور برقی‌اش هستیم. اوایا می‌تواند صفر تا صد را در 3 ثانیه بپیماید و به سرعت نهایی 322 کیلومتر برساعت برسد. شرکت می‌گوید پکیج باتری‌های این خودرو برای پیمایش تا حدود 400 کیلومتر با یک بار شارژ کافی هستند.

طبق برنامه‌های از پیش اعلام شده، از پروژه اوایا تنها 130 دستگاه تولید خواهد شد. خودروهایی که قیمتی بین 1.7 تا حدود 2.3 میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

دیدگاه کاربران