خاص‌ترین 4 سیلندر جهان

کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل 2021

25 تیر 1399 20:00

با معرفی کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل 2021 در اندونزی، حالا بازار موتورسیکلت‌های اسپرت جهان، وارد فصل جدیدی شده است؛ هیچ کسی انتظار این را نداشت که یک اسپرت 250 سی سی با موتور 4 سیلندر به بازار بیاید، اما کاوازاکی این کار را کرد. در اعضای خانواده کاوازاکی، وقتی از عبارت ZX استفاده می‌کنیم، یعنی از موتوری با قلب 4 سیلندر صحبت می‌کنیم. حالا نیز 4 سیلندر جدیدی به خانواده کاوازاکی اضافه شده با این تفاوت که این عضو جدید، فقط 250 سی سی حجم دارد و همین موضوع نیز باعث شده تا خبر آمدنش، در تمام رسانه‌های جهان بپیچد.

کاوازاکی نینجا ZX-25R که بعنوان مدل 2021 در اندونزی رونمایی شده، موتوری 4 سیلندر به حجم 249 سی سی دارد که از نوع مایع - خنک بوده و می‌تواند حدود 50 اسب بخار در دور موتور 15500 به همراه 23 نیوتن متر در دور موتور 14400 را تولید کند. ردلاین این ژاپنی هم در دور موتور 17000 است. البته اگر قدرت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید آپشن RAM را سفارش دهید؛ این آپشن با افزایش هوای ورودی موتور، می‌تواند یک الی 2 اسب بخار، به حداکثر قدرت این نینجا اضافه کند.

کاوازاکی ZX-25R در دو نسخه پایه و اسپشیال (یا SE) به بازار آسیا خواهد آمد که برای هردو مدل، کلاچ اسلیپر، بصورت استاندارد بوده اما کوئیک شیفتر، فقط در اختیار خریداران مدل اسپشیال قرار می‌گیرد. حتما می‌دانید که به لطف کلاچ اسلیپر، می‌توان در دور موتور بالا نیز، معکوس‌های ناگهانی دنده را بدون هیچگونه نگرانی، انجام داد. کوئیک شیفتر نیز عملکردی شبیه کلاچ دوگانه در خودروها دارد و به شما اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن و بدون افت دور موتور، دنده‌ها را سبک یا سنگین کنید.

کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل 2021 در چهار رنگ قابل سفارش است که البته نسخه پایه آن فقط در رنگ مشکی (Metallic Spark Black) قابل خریداری است ولی نسخه اسپشیال آنرا می‌توان در سه ترکیب مشکی/سفید (Metallic Spark Black/Pearl Flat Stardust White)، مشکی/آبی (Candy Plasma Blue/Metallic Spark Black) و آبنوسی/سبز (Lime Green/Ebony) خریداری کرد. قیمت نسخه پایه این ژاپنی در بازار اندونزی حدود 6600 دلار و نسخه SE آن نیز حدود 7800 دلار است.

دیدگاه کاربران
garshaseb 1400/9/17
با سلام و احترام خدمت کارشناس گرانقدر - یک موتور کاوازاکی 250 چهار سیلندر گرفتم - وقتی روشنش میکنم اولش دور موتور 3 است یعنی خیلی گاز میخوره - بعد از چندقیقه دور موتور میاد روی 2 می ایستد - این طبیعیع که انقدر موتور گاز میخوره یا موتور من ایراد داره ؟ بی نهایت ممنون میشوم اگر پاسخ بدهید .
پاسخ
0
0
2
prim 1400/9/4
سلام آقای نویسنده موتورهای 250سی سی چهارسیلندر دهه ی نود میلادی وارد ایران شد با برند هوندا و.... داخل پیست آزادی تهران هم تشریف ببرید حداقل 5دستگاهش رو میبینید، پس چیز جدیدی نیست. حالا کویر موتور که هر موتورسیکلت رو که وارد میکنه پنج برابر قیمت جهانی میده به دست مردم، هیچ قانونی هم وجود نداره که به این شرکت بگن چرا اینقدر گرون فروش هستی. همین موتورو میخواد نزدیک 500میلیون تومان در ایران بفروشه، طبق چیزی که هنگام رونماییش صحبت میکردن. وقیمت جهانیه این موتورو اگر با دلار 30هزار تومان هم محاسبه کنید متوجه خواهید شد که ظلم برمردم و مصرف کننده به چه حدی رسیده.
پاسخ
1
0
1
Mostafatn 1400/10/23
سلام دوست عزیز این از قانون بیخوده کشور هست نه وارد کننده چون تعرفه گمرکی حدود سه برابر هست و شما پول سه موتور را باید بدهید و یکی ببرید
0
1