شتابی معادل لامبورگینی اونتادور

آریل نومد R با قلب هوندا

27 تیر 1399 12:40

بعد از سال‌ها موفقیت با مدل Atom حالا شرکت انگلیسی آریل عصر جدید فعالیت‌های خود را با محصولاتی متفاوت آغاز شده است. بعد از سال 2015 و معرفی اولین ویرایش نومد (Nomad) حالا ویرایش جدیدتر آن با پسوند R هم معرفی شده است.

در ویرایش R آریل نومد پیشرانه K20Z3 هوندا را می‌بینیم که پیش‌تر روی هوندا سیویک Si نصب شده بود ولی اکنون با سوپرشارژر جدید می‌تواند به قدرت 335 اسب‌بخار دست پیدا کند. بد نیست بدانید ویرایش استاندارد این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی هوندا با 235 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور بود. مدتی بعد در مدل سوپرشارژ شاهد همان پیشرانه با ساختار تقویت‌شده بودیم که قدرتی معادل 290 اسب‌بخار و گشتاوری حدود 340 نیوتن‌متر تولید می‌کرد.

اکنون در ویرایش R پیشرانه K20Z3 هوندا را می‌بینیم که پیش‌تر روی هوندا سیویک Si نصب شده بود ولی اکنون با سوپرشارژر جدید می‌تواند به قدرت 335 اسب‌بخاری با 330 نیوتن‌متر گشتاور دست پیدا کند. با این خروجی بوده که شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ای را ثبت کرده و به سرعت نهایی 195 کیلومتر برساعت رسیده است.

برای این باگی آفرود فوق سریع رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای یوکوهاما نصب شده است. عملکرد درخشان جعبه‌دنده 6 سرعته ضریب کوتاه که پیش‌تر روی مدل اتم 3.5R نصب شده کاری کرد تا آریل از این جعبه‌دنده روی نومد جدید نیز بهره ببرد. شرکت می‌گوید مدت زمان تعویض به دنده‌های بالاتر در این خودرو 40 و برای تعویض به دنده‌های پایین‌تر 50 میلی‌ثانیه است. استفاده از ترمزهای 4 پیستونه Alcon برای محور جلو و عقب این محصول را مانند یک جی‌تی کاملاً حرفه‌ای کرده است.

آریل نومد R

همانطور که مشاهده می‌شود در این خودرو به منظور کاهش هرچه بیشتر وزن ، بادی‌کیت معنای چندانی ندارد. البته این در حالی است که قابلیت گسترده سفارشی‌سازی برای مشتری هم فراهم شده است.

درباره این خودروی اسپرت به ویژگی‌های آفرود آن نیز اشاره شده است. این را می‌توان از روی سیستم تعلیق حرفه‌ای با فنربندی Bilstein، صندلی‌های مسابقه‌ای و سیستم محدودکننده لغزش دیفرانسیل برای محور محرک عقب هم فهمید.

آریل از این مدل تنها 5 دستگاه می‌‌سازد که قیمت پایه هرکدام نیز حدود 81 هزار دلار است. تا لحظه نگارش این مطلب تنها 2 دستگاه دیگر برای سفارش باقی مانده است.

دیدگاه کاربران