لیموزین جهان شاسی‌بلندها

معرفی نسخه چهار نفره از بنتلی بنتایگا 2021

28 تیر 1399 14:00

هنگامی که صحبت از خودروی شاسی‌بلند اشرافی به میان بیاید، مطمئناً کمتر خودرویی می‌تواند با بنتلی بنتایگا رقابت کند. البته در این میان یک رقیب جدی به نام رولزرویس کالینان نیز وجود دارد ولی بنتلی اکنون تمهیداتی اندیشیده تا بتواند جایگاه خاص بنتایگا را همچنان حفظ کند و آن چیزی نیست جزء معرفی این خودرو با چیدمان چهارتایی صندلی‌ها. با این کار سرنشینان عقب بنتلی بیش از پیش حس نشستن در یک خودروی تشریفاتی را تجربه می‌کنند و البته فضای پای بیشتری هم دارند بدون آن‌که تغییری در فاصله میان محورهای بنتایگا اعمال شده باشد.

سهم فروش 20 درصدی نسخه چهارنفره از بنتایگا، باعث شده تا بنتلی توجه ویژه‌ای به بهبود آن نشان دهد.مهمترین علت این امر را باید در افزایش زاویه پشتی صندلی‌ها از 32 به 40 درجه و جابجا شدن صندلی جلو به میزان 35 میلی‌متر دانست که در مجموع باعث افزایش 100 میلی‌متری فضای زانو برای سرنشینان عقب شده است.

بنتلی توجه ویژه‌ای به بهبود بنتایگا چهار نفره نسبت به قبل نشان داده چراکه طبق اعلام این شرکت، یک پنجم از بیست هزار نمونه ساخته شده از این خودرو تاکنون به صورت چهار نفره ساخته شده است.

تهویه صندلی‌های عقب، ماساژور شش حالته و پشت سری‌های راحت جزء سایر تغییرات اعمال شده بر صندلی‌های این خودرو به منظور افزایش آسایش سرنشینان به‌شمار می‌آید ضمن این‌که امکان سفارش محفظه خنک‌کننده نوشیدنی نیز برای مشتریان این خودرو فراهم شده است.

به واسطه حذف نشیمن‌گاه بخش وسط صندلی عقب، فضا برای نصب یک کنسول میانی بزرگ با فضای بیشتر و دو خروجی اضافی USB فراهم شده است.

تنظیم چندگانه برقی صندلی‌ها، دوخت لوزی شکل چرم پوشش‌های داخلی، سقف شیشه‌ای برقی و نورپردازی داخلی که از طریق تبلت 5 اینچی تنظیم می‌شود جزء سایر عوامل تامین‌کننده راحتی سرنشینان محسوب می‌شود.

بنتلی فعلاً بنتایگا را تنها با پیشرانه 8 سیلندر عرضه می‌کند اما شایعاتی مبنی بر ارائه نسخه پلاگین هیبرید و البته 12 سیلندر از این خودرو در ماه‌های آتی شنیده می‌شود.

البته به دلیل اشکالاتی که به آلایندگی پیشرانه حجیم TDI هشت سیلندر دیزل گروه فولکس‌واگن وارد شده، بنتلی از سال 2018 استفاده از این نیروگاه مشترک با مدل‌های SQ7 و  SQ8آئودی و توارگ هشت سیلندر را متوقف کرده است.

دیدگاه کاربران