ساخت آمریکا، محل صدور ایتالیا

رونمایی از جیپ رنگید و کامپس پلاگین هیبرید

2 مرداد 1399 17:15

جیپ به‌عنوان بخشی از اتحاد FCA (فیات-کرایسلر) برای اولین‌بار نسخه‌های پلاگین هیبرید از شاسی‌بلندهای رنگید  4xe و کامپس  4xeرا رونمایی کرد.

براساس توافق بین کرایسلر مالک برند جیپ و شریک ایتالیایی‌اش فیات، تولید جیپ‌های جدید در سایت ملفی ایتالیا انجام خواهد شد. انتظار می‌رود سفارش‌گذاری این خودروها برای مشتریان اروپایی از همین الان هم مقدور باشد. برادران جیپ احتمالاً تا سه ماه آینده به دست خریداران خود می‌رسند. تا این لحظه قیمت رنگید در بازار آلمان حدود 43 هزار و 800 دلار و قیمت مدل کامپس در همین بازار حدود 50 هزار دلار ارزیابی شده است. البته پیش‌بینی‌ها حاکی از آن از که ویرایش مقرون‌ به صرفه‌ای برای بازار انگلستان نیز در نظر گرفته شود.

شاید برای علاقه‌مندان به این برند کهنه‌کار آفرود ساخت مدل‌های برقی‌شده تعجب‌برانگیز باشد ولی طبق قوانین جدید اروپا مبنی بر کاهش آلیندگی Co2 اتحاد FCA مجبور به انجام این پروسه بوده است. با این حال جیپ تایید کرده است که خودروهای جدید هم‌چنان بهترین کارایی و فرمان‌پذیری را دارند.

جیپ کامپس پلاگین هیبرید

خانواده 4xe مجهز به یک پیشرانه درون‌سوز 1.3 لیتری و یک موتور برقی کمکی است. این خودروها هرکدام در 3 تیپ لیمیتد، S و تریل‌هاوک عرضه می‌شوند که بر حسب انتخاب مشتری قدرتی بین 190 تا 240 اسب‌بخار تولید خواهند کرد. این را هم بدانید بد نیست که بهترین ویرایش کامپس می‌تواند صفر تا صد را در 7.5 ثانیه طی کند و سپس به سرعت نهایی 200 کیلومتر برساعت برسد.

جیپ می‌گوید به منظور توزیع هرچه بهتر وزن، پوسته جعبه‌دنده 6 سرعته و پیشرانه در قسمت جلو و موتور برقی در قسمت عقب تعبیه شده است. در واقع هیچ ارتباط مکانیکی بین دو محور عقب و جلو وجود ندارد. به عبارتی دیگر جیپ‌های جدید دارای یک سیستم چهار چرخ محرک ابداعی هستند. به گفته مهندسان شرکت، آفرود در حالت تمام برقی با این خودرو تجربه‌ای لذت‌بخش و البته بی‌اندازه آرام است.

جیپ رنگید پلاگین هیبرید

جیپ رنگید و کامپس 4xe مجهز به پکیج باتری‌های 11.4 کیلووات ساعتی هستند. شاید این بزرگ‌ترین سری باتری‌های مجموعه نباشد ولی با توجه به ابعاد خودرو نباید فضای داخلی، قسمت بار و همچنین قسمت تایر زاپاس را به خطر بیاندازد. محصولات جدید در صورت استفاده از سیستم شارژ 7.4 کیلوواتی تک فاز طی 100 دقیقه شارژ کامل می‌شوند.

براساس توافق بین کرایسلر مالک برند جیپ و شریک ایتالیایی‌اش فیات، تولید جیپ‌های جدید در سایت ملفی ایتالیا انجام خواهد شد. جایی که نسخه‌های استاندارد رنگید نیز از سال 2014 تولید می‌شده‌اند. به نظر می‌رسد هدف اصلی این خودرو بازار اروپا، خاورمیانه و آفریقا باشد.

دیدگاه کاربران