ژن اسپرت برای کراس‌اور کره‌ای

هیوندای کونا 2021 با پکیج N لاین

14 شهریور 1399 18:00

هیوندایی برای اولین بار در ماه ژوئن سال 2017 با معرفی مدل کونا، زبان طراحی جدید محصولات خود را به معرض نمایش گذاشت. اکنون نسخه بروزرسانی شده از این مدل برای سال 2021 معرفی شده که در طراحی بدنه، فضای داخلی و بخش فنی آن تغییراتی به چشم می‌خورد. ضمن اینکه مجموعه قطعات بدنه N-Line نیز برای این مدل عرضه شده است.

هیوندای برای اولین‌بار، پکیج N-Line را برای خریداران کونا درنظر گرفته. در نمای جلو، فرم جدای چراغ‌ها همچنان دیده می‌شود با این تفاوت که طرح جلوپنجره، چراغ ها، دیلایت ها و ورودی‌های هوا به همراه موقعیت جدید لوگوی هیوندایی جلب نظر می‌کند. در نمای عقب نیز با گرافیک جدید چراغ‌ها و سپر بازطراحی شده مواجه هستیم.

اجزای پکیج N-Line شامل ورودی‌های بزرگتر هوا، لبه گلگیرهای همرنگ بدنه، دیفیوزر عقب متفاوت، رینگ‌های 18 اینچی مختص این مدل و خروجی دوگانه اگزوز می شود. روی لبه کاپوت نیز یک طرح سه‌تایی حک شده تا کونا N-Line از نسخه‌های عادی متمایز باشد.

هیوندایی کونا N-Line را می‌توان با تمام پیشرانه‌های قابل سفارش برای کنا انتخاب کرد ولی نمونه مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با سامانه چهارچرخ متحرک، قوی‌ترین نسخه این خودرو بوده که 198 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

پیشرانه 1.6 لیتری دیزل با 136 اسب بخار قدرت و جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار یا شش دنده دستی و یک موتور 1 لیتری بنزین سوز به قدرت 120 اسب بخار نیز برای این خودرو قابل سفارش است. هردوی این پیشرانه‌ها با سیستم 48 ولتی هیبرید خفیف عرضه می‌شود هرچند که می‌توان نسخه یک لیتری را بدون این سیستم سفارش داد.

فرم کنسول مرکزی و داشبورد تغییریافته و ترمز پارک الکترونیکی نیز دیده میشود. ضمن اینکه ابعاد نمایشگر مرکزی از 7 به 8 اینچ افزایش یافته است. در صورت سفارش مشتری امکان نصب نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه پشت آمپر دیجیتال با همین اندازه نیز وجود دارد.

مدل جدید هیوندای کونا و هیوندای کونا N Line از اواخر سال 2020 به نمایندگی‌های هیوندایی در اروپا وارد خواهد شد. نسخه هیبرید این خودرو نیز از اوایل سال 2021 به بازار می‌آید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران