پس از چند ماه گمانهزنی رسانهها، بالاخره شرکت هیوندای از کونا N رونمایی کرد. این خودرو که با مدل 2022 و به عنوان قویترین نسخه از کراساور جمعوجور ساخت هیوندای به میدان آمده، یکی از قدرتمندترین کراساورهایی است که توسط خودروساز کرهای عرضه شده است.
”هیوندای کونا N مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 276 اسببخار است که آن را توسط جعبهدنده 8 سرعته دوکلاچه، به چرخها میفرستد“مهمترین تفاوت میان کونا N با سایر نسخههای این خودرو را باید در بخش فنی جستجو کرد، جایی که پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر با 276 اسببخار قدرت و 392 نیوتنمتر گشتاور حضور دارد. این پیشرانه با ولوستر N مشترک بوده ولی به واسطه گستره بیشتر گشتاور، کاهش تاخیر توربو و تغییر در سیستم اگزوز، عملکرد بهتری ارائه میدهد.
به لطف قابلیت N Grin Shift، نیروی پیشرانه به صورت لحظهای و البته با فشار یک دکمه، به 286 اسببخار افزایش خواهد یافت. نیروی پیشرانه از طریق جعبهدنده هشت سرعته دوکلاچه تر به رینگهای 19 اینچی پوشیده در تایرهای P-Zero ساخت پیرلی منتقل میشود.
637551967095516346.jpg)
بد نیست بدانید امکان سفارش جعبهدنده دستی یا سامانه چهارچرخ محرک برای هیوندای کونا N فراهم نبوده ولی سامانه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی برای آن تدارک دیده شده تا پایداری خودرو حفظ شود.
شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت هیوندای کونا N از سوی شرکت سازنده به ترتیب 5.5 ثانیه و 240 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

افزایش سختی کمکفنرها برای پایداری در پیچ و خم جاده و ترمزهای تقویت شده، بخشی از تمهیدات هیوندای برای افزایش ایمنی این خودروی 1514کیلوگرمی است.
5 حالت رانندگی مختلف شامل اکو، نرمال، اسپرت، N و سفارشی برای هیوندای کونا N پیشبینی شده که با انتخاب هر کدام، تغییراتی در تنظیم پدال گاز، کنترل کشش و پایداری، فرمان و صدای خروجی از اگزوز پدیدار میشود.
غیر از طراحی جدید چراغهای جلو، عقب و دیلایت که از زمان ارائه فیسلیفت برای کونا در این خودرو شاهد هستیم، فرم سپرهای جلو و عقب، خروجی اگزوز، رینگها و الگوی جلوپنجره هیوندای کونا N از سایر نمونهها متمایز شده است. البته رکابهای جانبی، لبه سپرهای جلو و عقب به همراه نوار قرمز و فرم مثلثی چراغ سوم ترمز را هم نباید فراموش کرد.
637551968097968203.jpg)
در فضای کابین با طرح اسپرت صندلیها روبرو هستیم که با جیر میکروفایبر و چرم مصنوعی روکش شدهاند. همچون سایر محصولات مزین به نشان N، جزئیات آبی رنگ در قطعاتی همچون فرمان، اهرم تعویض دنده و جالیوانی دیده میشود. صفحات 10 اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی و پدالهایی با ظاهر فلزی، از دیگر نکات جالب توجه در کابین این خودرو است.
قابلیت N Mode Design با امکان شبیهسازی موقعیت راننده در پیست مسابقه هم ویژگی جذاب دیگری است که مهندسان هیوندای برای کونا N تدارک دیدهاند. مجموعهای از سامانههای ایمنی فعال شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، نوربالای خودکار، هشدار نقطه کور و کروزکنترل تطبیقپذیر به راننده هیوندای کونا N برای رانندگی ایمن یاری خواهند رساند.
637551970331011850.jpg)
هیوندای کونا N در بازار خودروی ایالات متحده رقیب مستقیمی ندارد و میتواند به عنوان گزینهای ارزانتر ولی هیجانانگیزتر از خودروهایی همچون بامو X2، مرسدسبنز GLA و جگوار E-Pace مطرح شود.
هیوندای کونا N پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار میشود، زمانی که تعداد اعضای خانواده N به 18 خواهد رسید. درباره قیمت این خودرو فعلاً اطلاعی در دسترس نیست اما میتوان انتظار داشت که قیمت پایه بالاتر از 34 هزار دلار تعیین شود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

شرایط فروش اطلس G و ثبت نام اطلس E پلاس (1404)
فروش ارزانترین تیپ اطلس به مدت یک هفته

طرح بنزین 5000 تومانی از 22 آذر اجرا می شود
طرح بنزین سه نرخی از شنبه اجرا می شود

شرایط فروش زامیاد و ثبت نام وانت نیسان (1404)
فروش فوری اکستند دوگانه سوز






