اولین پیکاپ چانگان به ایران رسید!

بررسی پیکاپ چانگان هانتر سایپا

6 آذر 1402 16:25

چانگان هانتر؛ پیکاپ چینی فرانسوی

پاییز سال 1398 بود که چانگان، از اولین پیکاپ فول سایزش با نام KAICENE F70 رونمایی کرد؛ سپس در تابستان 1399 نیز چانگان خبر داد که می‌خواهد این پیکاپ تنومندش را با نام جدید چانگان هانتر (Hunter) به سایر بازارهای جهانی، صادر کند.

قبل از معرفی پیکاپ هانتر، باید این نکته را بگوییم که چانگان در بازار چین، این خودرو را تحت برند دیگری می‌فروشد و به هیچ وجه لوگوی چانگان را روی آن نمی‌بینید. همانطور که می‌دانید، چانگان هم‌اکنون 3 زیرمجموعه فعال در بازار چین دارد:

1. اولین برند زیرمجموعه چانگان، نامش اوشانگ یا Oushang است؛ برندی که از سال 2018 تاکنون، چانگان آنرا برای ساخت خودروهای نیمه‌لوکس، در کلاس کراس‌اور و ون‌ درنظر گرفته است. این برند، محصولاتش را تحت نام و لوگوی تجاری اوشان یا Ossan در بازار چین می‌فروشد. 

2. دومین برند زیرمجموعه چانگان، کایچنگ یا Kaicheng نام دارد؛ برندی که از سال 2018 تا به امروز، چانگان آنرا برای ساخت خودروهای سبک تجاری درنظر گرفته است. این برند نیز محصولاتش را با نام و لوگوی تجاری کایسن یا Kaicene در بازار چین می‌فروشد.

3. سومین برند زیرمجموعه چانگان، که مسئولیت ساخت مدل‌های لوکس برقی را برعهده گرفته، برندی با نام کیوآن یا Qiyuan است که سال 2023 به بازار چین معرفی شده. البته بعدا، چانگان زیرمجموعه‌های دیپال و آواتار را نیز به موازات کیوآن، به بازار چین معرفی نمود.

استراتژی چانگان این است که تا سال 2025 میلادی و با کمک این چهار برند جدید، مجموع فروش محصولاتش را به رقم شش میلیون دستگاه برسد و بتواند بیش از 15% بازار چین را در اختیار خودش بگیرد.

اما دوباره به چانگان هانتر برگردیم؛ این پیکاپ جذاب که محصول سال 2019 بازار چین است، در بازار چین تحت برند «کاینچنگ» و با نام Kaicene F70 فروخته می‌شود. اما بعد از آنکه چینی‌ها صادرات آنرا از سال 2020 شروع کرده‌اند، چانگان این خودرو را با نام‌های مختلفی در بازار بین المللی می‌فروشد، مانند:

. چانگان هانتر
. چانگان F70
. چانگان F70 هانتر

مشخصات فنی چانگان هانتر

از آنجایی که چانگان هانتر، در بیش از 60 کشور جهان در آسیا و خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود، چانگان آنرا با حساسیت ویژه‌ای ساخته است. مثلا برای ساخت پلتفرمش، از دانش شریک قدیمی‌اش یعنی پژوسیتروئن بهره گرفته است. طراحی هانتر را هم مرکز توسعه و تحقیقات چانگان، در دیترویت، انجام داده. دیفرانسیل‌های چانگان هانتر، ساخت بورگ‌وارنر (BorgWarner) است و گیربکس آنرا هم شرکت آلمانی مگنا برای چانگان ساخته؛ شرکتی که در سال 2018 نامش را از Getrag به Magna تغییر داد و هم اکنون نیز بعنوان بزرگترین تامین کننده گیربکس برای صنعت خودروسازی جهان شناخته می‌شود.

چانگان هانتر

چانگان هانتر، با 3 موتور مختلف قابل سفارش است؛ یکی موتور 1.9 لیتری توربو دیزلی ساخت شرکت چینی Yunnei Power با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر. دیگری موتور 2.5 لیتری توربو دیزلی ساخت ایسوزو با قدرت 129 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر. و آخری هم موتور 2.5 لیتری توربو دیزلی ساخت میتسوبیشی با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر. جالب است بدانید که هر 3 موتور چانگان هانتر، فقط و فقط با گیربکس 6 سرعته دستی، عرضه شده‌اند.

قیمت چانگان هانتر

با اینکه آپشن‌های چانگان هانتر، در بازارهای مختلف، متفاوت است اما در بازار چین، براساس نوع موتور و همچنین تک دیفرانسیل بودن یا دو دیفرانسیل بودنش، قیمت چانگان هانتر از حدود 90 هزار یوآن (معادل تقریبی 13 هزار دلار) شروع شده و حداکثر تا 140 هزار یوآن (20 هزار دلار) نیز افزایش می‌یابد.


شرایط فروش چانگان

برای اطلاع از آخرین اخبار چانگان در ایران و همچنین جهت مشاهده شرایط فروش فوری چانگان و پیش فروش چانگان، مقاله شرایط فروش چانگان را مطالعه کنید. در لینک خرید چانگان نیز می‌توانید جدیدترین آگهی‌های خودرو چانگان را در سراسر کشورمان، مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/12/26
عکسهای بیشتر بدین ممنون
پاسخ
0
0
0