مخصوص نوجوانان و بالاتر

بچه بوگاتی دوم از راه رسید

5 مرداد 1399 11:27

16 ماه پیش بود که بوگاتی به مناسبت یکصد و دهمین سالگرد تاسیس خود از تولید یک خودروی کوچک مخصوص کودکان خبر داد و حتی تصاویر ویرایش مفهومی آن نیز منتشر شد. اکنون بوگاتی تولید انبوه این وسیله نقلیه جذاب را استارت زده است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها تنها 500 دستگاه از این مدل تولید خواهد شد. گفته می‌شود Baby II در سه تیپ بین 35 تا 67 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید.درواقع این ماشین اسباب‌بازی ادای احترامی به مدل افسانه‌ای Type 53 است. اگرچه اسم آن را Babe II گذاشته‌اند ولی حقیقتا این خودرو فقط مخصوص کودکان نیست. شاید این اتفاق خارق‌العاده‌ای از سوی بوگاتی باشد ولی جالب است بدانید نسخه واقعی این خودرو با نام Baby در دهه 20 میلادی هم تولید شده بود.

محصول جدید که با مقیاس 75درصدی تایپ 35 است برای بچه‌های 14 ساله و بالاتر مناسب به نظر می‌آید. این در حالی است که مدل قبلی مقیاس 50 درصدی تایپ 35 را نشان می‌داد و برای بچه‌های تا 8 سال راحت‌تر بود. به همین دلیل است که بوگاتی این خودرو را برای رده سنی نوجوانان مناسب‌تر دیده است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها تنها 500 دستگاه از این مدل تولید خواهد شد. گفته می‌شود Baby II در سه تیپ به دست مشتریان خواهد رسید. نسخه پایه به اسم Novice limited با متریال کامپوزیتی و باتری‌های 1.4 کیلووات ساعتی و دو حالت رانندگی خواهد بود. قدرت خروجی بین 1.3 تا 5.7 اسب‌بخار برآورد می‌شود. سرعت نهایی آن نیز 45 کیلومتر برساعت است.

مدل بعدی Vitesse با قیمتی بالاتر و البته بدنه فیبر کربنی مجهز به باتری‌های 2.8 کیلووات ساعتی و قدرت 13.4 اسب‌بخاری و نهایت سرعت 70 کیلومتر برساعتی است. دست آخر نسخه Pur Sang را می‌بینیم که از نظر فنی تفاوتی با تیپ ویتس ندارد ولی بدنه آن تمام آلومینیومی دست‌ساز است.

تمام این مدل‌ها مجهز به انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و فناوری کنترل لغزش هستند. در صورت شارژ کامل باتری‌ها می‌توان 25 تا 50 کیلومتر با این خودروها پیمایش داشت. در نظر داشته باشید که قیمت پایه بچه بوگاتی 34 هزار و 800 دلار است. قیمت ویتس حدود 50 هزار و 500 دلار و قیمت مدل پورسنگ حدود 67 هزار و 500 دلار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران