همان R1000R با رنگ جدید

بازگشت سوزوکی با جی‌اس‌ایکس 2021

6 مرداد 1399 11:19

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، سوزوکی از نسخه جدید موتورسیکلت GSX تیپ R1000R خود آن هم فقط برای مشتریان ژاپنی پرده برداشت. محصولی که هیچ تغییر فنی را به خود ندیده و فقط گزینه‌های جدید رنگ بدنه به آن اضافه شده است. نکته جالب ثابت ماندن قیمت محصول جدید نسبت به مدل 2020 است.

در سوزوکی GSX هیچ تغییر فنی را شاهد نیستیم و فقط گزینه‌های جدید رنگ بدنه به آن اضافه شده است. قرار است جی‌اس‌ایکس 2021 در سه رنگ جدید عرضه شود. البته همچنان همان نسخه ویژه صدمین سالگرد تاسیس که اوایل سال جاری رونمایی شده بود نیز در سبد فروش قرار دارد. یکی از جذابیت‌های R1000R جدید استفاده از تم رنگی زرد روی رینگ‌های آلیاژی بود که نمایی بسیار هیجان‌انگیز به آن بخشیده است. عرضه یک مدل به رنگ خاص آبی Triton نیز جالب توجه است. برای مشتریان همیشگی رنگ‌های تیره نیز یک نسخه مشکی مات در نظر گرفته شده که تنها ویرایشی است که در آن اثری از لوگوی Ecstar نیست.

این سوزوکی نیز هم‌چنان دارای یک پیشرانه 999 سی‌سی چهار سیلندر آب-خنک است. سوپاپ‌ها توسط سیستم DOHC دو میل‌سوپاپ روی هر سیلندر باز و بسته می‌شوند. قدرت نهایی عدد 197 اسب‌بخار در دور موتور 13.200 rpm را نشان می‌دهد. گشتاور نهایی نیز 1176 نیوتن‌متر در 10.800 rpm ثبت شده است. جعبه‌دنده نیز مثل گذشته یک بلوک 6 سرعته خواهد بود.

موتورسیکلت سوزوکی GSX

سوزوکی می‌گوید در مدل جدید از فناوری زمانبندی SR-VVT مخصوص موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای کلاس Moto GP استفاده کرده است. سیستم اگزوز SET-A و در بخش تزریق سوخت نیز سیستم S-TFI را می‌بینیم. تجهیز سیستم تعلیق به فنربندی‌های برند SHOWA و ترمزهایی از برند Brembo خیال راکبان حرفه‌ای‌تر را نیز راحت کرده است.

قیمت سوزوکی GSX-R1000R مدل 2021 چیزی حدود 17 هزار و 700 دلار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : indianautosblog.com

دیدگاه کاربران