سوزوکی در ابتدای دهه 90 میلادی، بندیت را جایگزین خانواده GS کرد و از آن زمان تاکنون نیز تولیدش را با حجم سیلندرهای مختلف، ادامه داده است. درحالیکه در اکثر بازارهای جهان، بندیت فقط در مدل 1250S و با قیمتی نزدیک به 10 هزار دلار فروخته میشود، سوزوکی حالا کوچکترین عضو خانواده بندیت را رونمایی کرده است.
”بندیت 150، اولین مدل از خانواده بندیت در 30 سال اخیر است که پیشرانه تکسیلندر دارد.“نام این محصول جدید، که برای اولینبار در بیست و ششمین نمایشگاه خودرو اندونزی (GIIAS 2018) رونمایی شده، بندیت 150 است و برای هواداران بندیت، یک خبر خوب و یک خبر بد دارد؛ خبر بد اینکه برای نخستینبار در 30 سال اخیر، بندیت با پیشرانه تکسیلندر ساخته شده و خبر خوب اینکه دیگر همه میتوانند بندیت بخرند! چون قیمت آن 23 میلیون روپیه اندونزی یا حدود 1500 دلار است.
بندیت 150 با همان پلتفرم سوزوکی GSX-S150 ساخته شده و تنها در ویژگیهای ظاهری مانند چراغها، فلاپهای بدنه و زین یکتکهاش با آن تفاوت دارد. نمایشگر دیجیتالی صفحه کیلومترش نیز شباهت زیادی به سوزوکی جیکسر بازار هندوستان دارد.
تعلیق بندیت 150 در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از نوع مونوشاک گازی است. این ژاپنی 135 کیلوگرمی بدون ترمزهای ABS فروخته میشود و رینگهای 17 اینچی آن نیز با تایرهای تیوبلس MRF پوشانده شدهاند.
بندیت 150 را باید موتورسیکلتی تازهنفس دانست و هرچند به پیشرانه انژکتوری کوچکی به حجم 147.3 سیسی مجهز شده، ولی میتواند 19 اسببخار (در دور موتور 10 هزار و 500) به همراه 14 نیوتنمتر (در دور موتور 9000) را در اختیار موتورسوار قرار دهد.
بندیت 150 در چهار رنگ نقرهای متالیک، قرمز، مشکی و سفید، ابتدا در بازار اندونزی و سپس در سایر بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد. مهمترین رقبای این بندیت در اندونزی، یاماها Byson FI و همچنین هوندا CB150 Verza خواهند بود.
مترجم : مرتضی برجسته
منبع : indianautosblog.com