موتورسیکلت برقی با شتاب زیر 4 ثانیه

برنامه‌ریزی کیمکو برای تولید RevoNEX

7 مرداد 1399 15:06

سال گذشته و در جریان نمایشگاه میلان با موتورسیکلت مفهومی و البته برقی RevoNEX ساخت شرکت کیمکو (Kymco) آشنا شدیم. این شرکت در همان زمان به علاقمندان وعده داد که این کانسپت زیبا را در سال 2021 به تولید برساند.

می‌توان انتظار داشت RevoNEX بتواند ظرف 3.9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد و تا 203 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.اکنون تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت کیمکو قصد دارد به وعده خود عمل نماید. یکی از مهمترین عوامل متمایزکننده RevoNEX را باید طراحی ظاهری آن دانست که شبیه به انواع موتورسیکلت‌های اسپرت و بنزین‌سوز بوده و می‌تواند نظر بسیاری از علاقمندان سنتی موتورسیکلت را به سوی خود جلب نماید. ترمزهای مستقل جلو و عقب، اهرم میله‌ای کلاچ و انتقال قدرت شش سرعته با اهرم پایی باعث می‌شوند راکب فراموش کند که سوار بر یک موتورسیکلت برقی است.

از آنجایی که این موتورسیکلت به جعبه‌دنده چندسرعته مجهز شده، یک سامانه تولید صدا نیز روی آن نصب شده تا زمان مناسب برای تعویض دنده را یادآوری نماید.

کیمکو RevoNEX

به نظر می رسد طراحی کلی محصول نهایی کیمکو بسیار به نمونه کانسپت وفادار باقیمانده و تنها در برخی جزئیات متفاوت خواهد بود. تغییر فرم کالیپرهای ترمز، تعویض طرح رینگ‌ها از پنج به هفت پره و کمک‌های جدید سیستم تعلیق عقب جزء مهمترین موارد جدید نمونه نهایی به شمار می‌آید ضمن این‌که طراحی نشیمن‌گاه و ورودی خنک‌کننده هوا نیز از تحول در امان نمانده است.

براساس شواهد موجود می‌توان انتظار داشت RevoNEX بتواند ظرف 3.9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد و تا 203 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد. البته فعلاً درباره سایر جزئیات فنی این مدل همچون وزن، قدرت پیشرانه یا شعاع حرکتی اطلاعی در دست نیست.

از همین حالا می‌توان حدس زد که محصول کیمکو به دلایل متعدد بتواند در بازار موتورسیکلت‌های برقی دست بالا را داشته باشد ولی بهتر است فعلاً قضاوت نکرده و تا زمان عرضه این محصول در سال 2021 منتظر بمانیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : autoevolution.com

دیدگاه کاربران