کمی شبیه فورچونر کمی شبیه لکسوس

تویوتا یاریس فیس‌لیفت آمد

8 مرداد 1399 16:00

تویوتا تیزرهای فیس‌لیفت جدید یاریس را منتشر کرده است. خودرویی که به‌زودی قرار است وارد بازارهای جهانی شود. تصاویر جدید حکایت از آن دارد که برنامه فعلی ژاپنی‌ها توسعه نسخه سدان یاریس خواهد بود.

برجسته‌تر شدن سپر جلو سیگنالی ناخواسته از برخی مدل‌های لکسوس را به ذهن مخاطب ارسال می‌کند. به وضوح مشخص است که یاریس جدید تغییرات اصلی خود را روی نمای اصلی و جلوپنجره تیزتر آن اعمال کرده است. در نسخه جدید می‌توان سپرهای جدیدی را در کنار چراغ‌های LED به‌روزسانی شده هم مشاهده کرد. این فرمت طراحی چیزی است که پیش‌تر روی فورچونر فیس‌لیفت هم دیده بودیم.

این برای اولین‌بار است که المان‌های تزئینی بین دو چراغ جلو نیز دستخوش تغییرات بصری می‌شوند. برجسته‌تر شدن سپر جلو سیگنالی ناخواسته از برخی مدل‌های لکسوس را به ذهن مخاطب ارسال می‌کند. داریم درباره هندسه ذوزنقه‌ای صحبت می‌کنیم که در زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا رواج بیشتری دارد. از دیگر تغییرات ظاهری مدل جدید می‌توان به برش C شکل در محل تعبیه لامپ‌های مه‌شکن نام برد.

با حرکت به سمت داخل کابین تغییرات چندانی را نسبت به ویرایش‌های قبلی شاهد نیستیم. با این حال صندلی‌ها و سیستم اطلاعات و سرگرمی بهبود جزئی کرده‌اند. نکته جالب درباره این خودرو استفاده از دریچه سقفی برای سیستم تهویه مطبوع است. تنظیم 8 حالته صندلی راننده و نمایشگر لمسی 7 اینچی بخشی از امکانات تویوتا یاریس جدید به حساب می‌آیند.

همانطور که تویوتا پیش‌تر وعده داده بود، امکانات ایمنی در این خودرو تکمیل است. تجهیزاتی مانند هفت کیسه هوا، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضدقفل و ترمز کمکی. شیشه‌های جلویی تویوتا یاریس فیس‌لیفت قابلیت جذب انرژی خورشید را دارند.

تویوتا یاریس فیس‌لیفت

در حال حاضر تنها یک پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده است. پیشرانه‌ای با حجم 1.5 لیتر و به صورت تنفس طبیعی که 106 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. برای جعبه‌دنده نسخه 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته سوپر CVT قابل انتخاب است.

هنوز مشخص نیست که تویوتا چه تصمیمی برای قیمت‌گذاری و نحوه عرضه یاریس جدید اتخاذ کرده است. در حال حاضر هندوستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این خودرو منتظر تصمیم نهایی شرکت است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : drivespark.com

دیدگاه کاربران