یک ردیف صندلی و دو رنگ جدید

نسخه جدید تویوتا لندکروزر مدل 2021

12 مرداد 1399 17:50

مدل جدید تویوتا لندکروزر سری 200 که یک به‌روزرسانی هدفمند روی تیپ Heritage Edition به حساب می‌آید، معرفی شد. ژاپنی‌ها در مدل جدید دست به ترکیب برنده نزده‌اند و و تنها اقدام به بهینه‌سازی امکانات و قابلیت‌های آن کرده‌اند.

در مدل 2021 ردیف سوم صندلی نیز در دسترس خواهد بود. تویوتا برای سال 2020 نیز یک ویرایش تغییریافته از لندکروزر هریتج ادیشن را معرفی کرده بود که با استقبال گسترده روبرو شده بود. مدلی که با دو ردیف صندلی ویژه امکان حمل ظرفیت بیشتر بار را فراهم کرده بود. خبر خوب این است که در مدل 2021 ردیف سوم صندلی نیز در دسترس خواهد بود. این همان ترکیب سه ردیفه‌ای است که در تیپ‌های پایه نیز دیده می‌شود.

قیمت شروع لندکروزر جدید از سوی تویوتا 85 هزار و 815 دلار اعلام شده است. در حالی که مدل بالاتر قیمتی معادل 87 هزار و 845 دلار دارد. بر اساس شنیده‌ها تولید این خودرو از شهریور امسال آغاز خواهد شد.

تویوتا لندکروزر سری 200 جدید با چند ترکیب رنگی جدید برای بدنه عرضه می‌شود. این برای اولین‌بار است که شرکت سراغ رنگ‌های مشکی متالیک موسوم به نیمه‌شب و مرواریدی موسوم به کولاک استفاده می‌کند. البته رنگ‌های نقره‌ای کلاسیک و خاکستری متالیک که پیش‌تر روی این تیپ دیده بودیم همچنان در دسترس خواهد بود. استفاده از رینگ‌های 18 اینچی با تم تیره برنزی از برند BBS نمای نسخه جدید را خاص‌تر کرده است.

 تویوتا لندکروزر در قسمت قوای محرکه هنوز هم از همان پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر Vشکل با 381 اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته به صورت 4WD به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

برگ برنده همیشگی لندکروزر قابلیت چشم‌گیر آفرود آن است که این بار نیز از طریق فناوری هوشمند انتقال قدرت موسوم به ETC-i و البته دیفرانسیل‌های دو سرعته TORSEN عملکردی خارق‌العاده خواهند داشت.

در قسمت سیستم تعلیق فنرهای چهار پیونده و فناری تعلیق پویای کاینتیک را می‌بینیم که نسبت به پیمایش‌های مختلف رفتار فنربندی را تغییر می‌دهد. وجود سیستم‌هایی مانند کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و کراول توانایی‌های تویوتا لندکروزر جدید در بحث آنرود را نیز به رخ می‌کشد.

دیدگاه کاربران