در دو نسخه سدان و اسپرت‌‌بک

معرفی آئودی S3

22 مرداد 1399 11:10

اوایل فوریه سال جاری میلادی آئودی پیش‌‌نمایشی از نسل جدید S3 را منتشر کرد و اکنون مدل نهایی این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ‌بک برای بازار اروپا معرفی شده است.

در آلمان نسخه‌های اسپرت‌بک و سدان آئودی S3 به ترتیب با قیمت 46,302 و 47,179 یورو به فروش می‌رسد.در سینه هردو نسخه از این خودرو پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر نصب شده که 306 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق سامانه چهارچرخ محرک کواترو و جعبه‌دنده هفت سرعته S Tronic به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. صرف نظر از فرم بدنه، آئودی S3 ظرف 4.8 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست می‌یابد و تا 250 کیلومتر برساعت، سرعت خواهد گرفت.

در مقایسه با آئودی A3 تغییرات ظاهری این مدل به آرایش ماتریسی چراغ‌های جلو با 15 LED مجزا، کاهش کلی ارتفاع به میزان 15 میلی‌متر و رینگ‌های 18 اینچی محدود شده که البته می‌توان رینگ‌های 19 اینچی را نیز سفارش داد. مشتریان امکان سفارش سیستم تعلیق S Sport را نیز خواهند داشت که در هنگام افزایش سرعت ارتفاع خودرو را تغییر داده و در هنگام رانندگی معمولی نیز می‌توان حالت کامفورت (راحت) را برای آن انتخاب کرد.

کابین آئودی S3

در فضای داخلی نیز شاهد تغییراتی نسبت به A3 هستیم که شامل مواردی همچون صندلی‌های اسپرت با پشتیبانی بیشتر از بدن با پوشش بازیافت شده از بطری و فرمان D کات با روکش چرم می‌شود.

آئودی S3 در بازار اروپا به نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتال پشت آمپر (نمونه 12.3 اینچی به صورت سفارشی) و صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی اطلاعات سرگرمی به همراه جدیدترین نسل MMI با امکانات بیشتر و پاسخگویی بهتر مجهز شده است.

آئودی S3 اسپرت بک

آئودی قصد دارد فروش S3 را از اواخر همین ماه آغاز نماید ولی تحویل خودرو به مشتریان از ماه اکتبر شروع می‌شود. در آلمان نسخه‌های اسپرت‌بک و سدان آئودی S3 به ترتیب با قیمت 46,302 و 47,179 یورو به فروش می‌رسد.

البته نسخه ویژه‌ای از این خودروها عرضه خواهد شد، که بدنه آن با رنگ زرد پیتون برای هاچ‌بک و قرمز تانگو برای مدل سدان تزئین شده و به رینگ‌های 19 اینچی، جزئیات مشکی بدنه و روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها مجهز هستند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران