تنها با پیشرانه 12 سیلندر

معرفی بنتلی بنتایگا اسپید مدل 2021

23 مرداد 1399 14:38

شرکت بنتلی شاسی‌‌بلند لوکس ساخت خود یعنی Bentayga Speed را برای سال 2021 مورد بروزرسانی قرار داده تا این خودروی قدرتمند را بیش از قبل متمایز سازد. نکته مهم درباره بنتایگا اسپید را باید پیشرانه 12 سیلندر آن دانست چراکه نسخه معمولی بنتایگا تنها با پیشرانه هشت سیلندر عرضه می‌شود.

بنتلی بنتایگا اسپید همچون گذشته به پیشرانه شش لیتری 12 سیلندرمجهز شده که 626 اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.بنتلی بنتایگا اسپید در نمای جلو تفاوتی با مدل‌های فعلی نداشته اما در نمای عقب به واسطه چراغ‌های بیضی شکل، کاملاً متمایز از سایر نمونه‌های بنتایگا خواهد بود.

زمینه تیره چراغ‌ها و جلوپنجره، قطعات همرنگ بدنه و البته یک باله سقفی در بالای در صندوق عقب در کنار طرح متمایز سپرهای جلو و عقب و قطعات کرومی روی بدنه، ظاهر بنتلی بنتایگا اسپید را جذاب‌تر از قبل کرده است. اسپویلر عقب، ورودی‌های هوای جلو و رکاب جانبی از جنس فیبرکربن و رینگ‌های 22 اینچی این خودرو که می‌توان به رنگ مشکی یا نقره ای سفارش داد را نیز نباید از نظر دور داشت.

در فضای کابین هم بنتلی بنتایگا اسپید به واسطه پوشش تیره قسمت‌ها با دوخت متضاد و با طرحی خاص در لبه صندلی‌ها و بخش پایینی داشبورد خود را از سایر نمونه‌های بنتایگا متمایز نموده ضمن این‌که لوگوی Speed نیز روی پشتی صندلی‌ها، سطح داشبورد و دستگیره داخلی درها دیده می‌شود.

کابین بنتلی بنتایگا اسپید مدل 2021

برای اولین بار روکش آلکانترا نیز برای بنتایگا موجود شده و بخش‌هایی همچون ستون‌ها، بالای داشبورد، دور فرمان، دسته دنده و مرکز صندلی‌ها را می‌پوشاند.

نمایشگر لمسی 10.9 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی، صفحه پشت آمپر دیجیتال کاملاً جدید با امکان نمایش نقشه‌های مسیریاب، نمایشگر هداپ دیسپلی با امکان نمایش اطلاعات ترافیک، نام خیابان‌ها و غیره و امکان نمایش سه بعدی مسیرها در سیستم ناوبری جزء سایر امکانات جدید بنتلی بنتایگا اسپید به شمار می‌رود.

بنتلی بنتایگا اسپید همچون گذشته به پیشرانه شش لیتری 12 سیلندرمجهز شده که 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بد نیست بدانید حداکثر گشتاور این پیشرانه در بازه 1500 تا 5 هزار دوردردقیقه در دسترس راننده خواهد بود بنابراین می‌توان انتظار داشت پاسخگویی بنتلی بنتایگا اسپید به پدال گاز بسیار خوب باشد. بنتلی اعلام کرده شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت بنتایگا اسپید برابر با 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 304 کیلومتر برساعت خواهد بود.

در پیشرانه این خودرو سیستمی پیش‌بینی شده که در هنگام عدم نیاز به حداکثر قدرت، شش سیلندر را از مدار خارج می‌کند تا در مصرف سوخت و تولید آلایندگی صرفه‌جویی شود.

بنتلی بنتایگا اسپید مدل 2021

چهار حالت مختلف برای رانندگی با بتلی بنتایگا اسپید قابل انتخاب است: کامفورت (راحت)، اسپرت، بنتلی (حالتی میانه برای تعادل بخشیدن به قابلیت‌های اسپرت و خصوصیات لوکس) و در نهایت حالتی اختصاصی که توسط راننده هر خودرو برنامه‌ریزی خواهد شد.

سیستم Dynamic Ride نیز به صورت استاندارد در بنتایگا اسپید نصب می‌شود، سامانه‌ای که از متعادل‌کننده‌های 48 ولتی فعال و سیستم تقسیم گشتاور در محور عقب تشکیل شده است. ترمزهای کربن سرامیک نیز برای این مدل قابل سفارش است که علاوه بر تامین نیروی مورد نیاز برای متوقف کردن این شاسی‌بلند قدرتمند، تقریباً 20 کیلوگرم از انواع عادی سبک‌تر است.

انتظار می‌رود بنتلی بنتایگا اسپید در اواخر سال جاری میلادی و حداقل 40 هزار دلار گران‌تر از نسخه هشت سیلندر وارد بازار شود. لازم به ذکر است بنتلی قصد دارد نسخه هیبرید از بنتایگا را نیز در سال 2021 عرضه نماید.

دیدگاه کاربران