نمایش نیمه تاریک برند ژاپنی

معرفی نسخه Carbon Edition محصولات مزدا

25 مرداد 1399 13:30

شرکت مزدا مدل‌های CX-5 , CX-9 و 6 را در سال 2021 با پکیج جدید Carbon Edition عرضه می‌کند که در برخی جزئیات با نسخه استاندارد متفاوت خواهد بود.

تمام نمونه‌هایی که تحت مجموعه Carbon Edition عرضه می‌شوند، با رنگ خاکستری Polymetal روی بدنه تزئین و به رینگ‌های مشکی رنگ مجهز شده‌اند. تمام نمونه‌هایی که تحت مجموعه Carbon Edition عرضه می‌شوند، با رنگ خاکستری Polymetal روی بدنه تزئین و به رینگ‌های مشکی رنگ مجهز شده‌اند. در فضای کابین از چرم قرمز با دوخت همرنگ برای روکش قسمت‌های مختلف استفاده شده درحالی‌که جزئیات مشکی در نقاط مختلف جلب نظر می‌کند. گرم‌کن صندلی‌های جلو و چند سیستم دستیار راننده شامل هشدار برخورد از پشت سر، کروزکنترل راداری و ترمز هوشمند به صورت استاندارد در این خودروها نصب خواهد شد.

مشخصات کامل و قیمت این خودروها در زمان نزدیک به عرضه آن‌ها اعلام خواهد شد. شرکت مزدا قصد دارد با عرضه محصولاتی همچون نسخه Carbon Edition از برخی مدل‌ها یا نسخه بروزرسانی شده از مزدا 3 برای سال 2021 با دو پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ و 2 لیتری تنفس طبیعی به ترتیب با قدرت 250 و 155 اسب‌بخار، همچنان خود را در کورس رقابت حفظ نماید.

خودروساز ژاپنی در سال 2020 دوران سختی در بازار ایالات متحده داشته چراکه تا ماه جولای فروش سالیانه این شرکت نسبت به قبل 5.5 درصد افت داشته است. البته در این میان مدل CX-9 یک استثنا بوده چراکه فروش آن تا این زمان از سال، 12.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ساخت تاسیسات این شرکت در آلاباما که پروژه‌ای مشترک با شرکت تویوتا به ارزش 1.6 میلیارد دلار بوده و برای آغاز تولید در سال 2021 برنامه‎ریزی شده بود، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاده و احتمالاً آغاز به کار آن به اواخر سال 2021 موکول شود.

براساس خبرها، قرار است نسل جدید مزدا 6 در اواخر سال 2022 با تفاوت‌های اساسی نسبت به مدل فعلی و با آرایش دیفرانسیل-عقب معرفی شود. قدرت این خودرو از پیشرانه‌ای شش سیلندر تامین خواهد شد که احتمالاً قدرتی برابر با 350 اسب‌بخار دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران