جشن تولد باشکوه 125 سالگی ABT

تیونینگ سنگین روی آئودی RSQ8

25 مرداد 1399 15:58

شرکت تیونینگ ABT سال 2021 جشن 125امین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد. به مناسبت این اتفاق مهم تاریخی، شرکت آلمانی یکی از بهترین پروژه‌های تیونینگی خود را روی آئودی RSQ8 اجرا کرد و با اضافه کردن پسوند R علاوه بر یک چهره جسورانه، مشخصات فنی این خودرو را نیز دستخوش تغییر داد.

آئودی RSQ8 پس از تیونینگ ABT می‌تواند به قدرت 740 اسب‌بخار با 820 نیوتن‌متر گشتاور دست پیدا کند. ناگفته پیداست که شاسی‌بلند جدید آئودی به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن در المان‌های آیرودینامیک بی‌اندازه دلهره‌آور به نظر می‌رسد. اما آن‌طور که ABT می‌گوید برگ برنده نه فقط در بادی‌کیت و طراحی بلکه در مشخصات فنی آن بوده است.

در حالی که آئودی فوق به صورت استاندارد می‌تواند 600 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه جدید به راحتی می‌تواند به قدرت 740 اسب‌بخار با 820 نیوتن‌متر گشتاور دست پیدا کند.

اضافه شدن یک اینترکولر کاملاً جدید در کنار به‌روزرسانی نرم‌افزاری کاری کرده است سرعت نهایی این خودرو به 315 کیلومتر برساعت برسد. البته نصب اگزوزهای 102 میلی‌متری اسپرت هم در افزایش توان تنفسی RSQ8 بی‌تاثیر نبوده است.

آئودی Q8 با تیونینگ ABT

تعبیه المان‌های آیرودینامیک که همواره در تخصص ABT بوده در این آئودی نیز به خصوص در قسمت اسپلیتر و دیفیوزر، خودنمایی می‌کند. استفاده جاه‌طلبانه از رینگ‌های 23 اینچی برند HR جذابیت ظاهری این خودرو را دوچندان کرده است. این رینگ‌ها با تایرهای حرفه‌ای 295.35 پوشانده شده‌‌اند.

سنگ تمام ABT در این مدل بیش از هر نسخه دیگری دیده می‌شود. چراکه در جای جای آن لوگوی شرکت دیده می‌شود. از فرمان و رودری گرفته تا دسته‌دنده و کف‌پوش‌ها.

از آنجایی که قرار است تنها 125 دستگاه از این خودرو تولید شود، روی هر مدل شماره مدنظر نیز درج می‌شود تا به اصالت آن هم اشاره‌ای شده باشد.

دیدگاه کاربران